6845
Sök

Volvo v70 trimmöjligheter

1 422 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Har lite funderingar om vad det finns för trimmöjligheter till en v70n med 2,4 liters spisen utan turbo. Den är ppc programmerad från 140 till ~185hk ungefär så det är redan gjort. Så nu undrar jag om det finns några som säljer kammar till dessa motorer som är lite vassare eller är det omslipning som gäller?

Har hört att grenröret är ganska bra gjorda på dessa redan original så det va inte så mycket att göra något åt men vill höra mig för lite noggrannare med er och hur är det med resten av systemet? Något man tjänar på att byta eller ligger det bra till original? Är det 2" original på dessa? Ett insatsfilter i boxen går ju alltid också att byta till med gör ju inte heller någon större skillnad men någon häst extra kanske det finns

Kom gärna med alla möjliga tips om hur man kan få några pollar extra under huven på dessa maskiner utan att det behöver gå överkurs med borrning etc. Lite små grejer som kan göra lite skillnad som inte tar flera veckor att göra heller.

Det är inte min bil det gäller så därför jag inte vet så mycket om avgassystem samt motorn i fråga.

Att byta bil/motor är inte relevant så kom inte ens med de idéerna smile

Sök