Missnöjd med BSR trimm

VXC70
4 september 2009 · 210 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

VXC70 skrev:
servat bilen då? bara ett förslag på åtgärder......

Precis, tror de va på femmans växel dom bänkade en renault buss som skulle ha runt 210hk orginal, när dom bänkade fanns bara ca 150 kvar, efter en rejäl service (vätskor, filter och även spridare) så bänkade dom igen och vipps så fanns 202hk:)

mm var precis det jag tänkte på, det var top gear du såg smile

Stjernfelt Volvo performance for life !
4 september 2009 · 183 Inlägg

torpis skrev:

Manssen skrev:

Squadron skrev:
Prata med BSR vetja.

Har varit där hela dagen idag !

Har du lagat din bil än då?  att börja härja om att stämma dem när du vet att din bil är trasig är ju lite udda inställning måste jag säga.

moderna bilar med luftmassemätare reagerar mycket starkt på läckage.  vilket laddtryck har du? (mätt med kalibrerad mätaren och inget stylingfirmorna säljer)

Det är mätt med BSR's bamse laddtrycksmätare om det är cartech som mätt iallafall och det ÄR det smile
Sotam hade samma problem med sin bil med trasigt tryckrör i klass med manssens, även där röktest. men det bytades och ingen skillnad märktes! Sjuka på dessa bilar med tryckrören. Funderar starkt på R-tryckrör för kanske bättre flöde och stilren look! Mitt är förövrigt trasigt på samma ställe, så ska nog göra ett röktest jag med, men jag fick iallafall 374hk på E85 i autotechs rototest. Visar det sig att röktestet är positivt, ja då kan man inte komma undan att 297hk är ett rent programvarefel?

Senast redigerat av Stjernfelt (4 september 2009)

Powered by autotech.
Volvo V70 2,5FT "ATM300" (2009)
Ford Focus ST "ATM" (2007)
cheffer
4 september 2009 · 1 422 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

VXC70 skrev:
servat bilen då? bara ett förslag på åtgärder......

Precis, tror de va på femmans växel dom bänkade en renault buss som skulle ha runt 210hk orginal, när dom bänkade fanns bara ca 150 kvar, efter en rejäl service (vätskor, filter och även spridare) så bänkade dom igen och vipps så fanns 202hk:)

Det va ju top gear och de bytte till andra spridare än original, insug och avgassystem dessutom om jag inte minns helt fel.

Laga och mät sedan, kan göra större skillnad än du tror

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
torpis Forummoderator
4 september 2009 · 10 572 Inlägg

Stjernfelt skrev:

torpis skrev:

Manssen skrev:

Har varit där hela dagen idag !

Har du lagat din bil än då?  att börja härja om att stämma dem när du vet att din bil är trasig är ju lite udda inställning måste jag säga.

moderna bilar med luftmassemätare reagerar mycket starkt på läckage.  vilket laddtryck har du? (mätt med kalibrerad mätaren och inget stylingfirmorna säljer)

Det är mätt med BSR's bamse laddtrycksmätare om det är cartech som mätt iallafall och det ÄR det smile
Sotam hade samma problem med sin bil med trasigt tryckrör i klass med manssens, även där röktest. men det bytades och ingen skillnad märktes! Sjuka på dessa bilar med tryckrören. Funderar starkt på R-tryckrör för kanske bättre flöde och stilren look! Mitt är förövrigt trasigt på samma ställe, så ska nog göra ett röktest jag med, men jag fick iallafall 374hk på E85 i autotechs rototest. Visar det sig att röktestet är positivt, ja då kan man inte komma undan att 297hk är ett rent programvarefel?

Givetvis skall dem inte leverera felaktiga saker, men det är sällan programvrufel när det gäller de stora företagen. Mycket på en bil som kan spöka även om den är relativt ny.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
4 september 2009 · 1 948 Inlägg

Hur långt har bilen gått? är den servad på senaste tiden? en trimmad bil och även en original bil som körs hårt kräver service oftare. HAr du använt kvalitéts saker när du servat? dvs. inga biltema eller dylikt... utan riktiga grejer! antingen original, eller prestandagrejer som ska klara effekt...

Finns många saker som spelar in...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Manssen Inte svår på spontanrace !
5 september 2009 · 292 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Hur långt har bilen gått? är den servad på senaste tiden? en trimmad bil och även en original bil som körs hårt kräver service oftare. HAr du använt kvalitéts saker när du servat? dvs. inga biltema eller dylikt... utan riktiga grejer! antingen original, eller prestandagrejer som ska klara effekt...

Finns många saker som spelar in...

Har gått 7600 mil och är ganska nyligen servad. Använder dyrare oljer.

Tryckrör beställt kommer på måndag

One Life - Live It !
Volkswagen Golf "122 Tsi" (2011)
Volvo V70 2,5FT Autotech "Autotech R-design" (2011)
Sotam
6 september 2009 · 95 Inlägg

Tråkigt att höra Manssen! Jag tror inte att det lilla läckaget gör mycket för prestandan. Om du inte fått någon felkod har ju inte ens lmm, mappsensor m.m. märkt av läckaget. Jag fick ju felkod väldigt snabbt och hade ju hyfsat stort hål i tryckröret men det visade ju sig at det inte gjorde så jättemycket i prestanda.

Om bilen inte går bättre efter bytet har du ju köpt en produkt av BSR (trimmet) som avviker från produktbeskrivningen. Med andra ord är det fel på varan. BSR ska då ges möjlighet avhjälpa felet men om de inte lyckas ger konsumentköplagen möjlighet att häva köpet och få ersättning för de kostnader som du haft i samband med köpet. Tyvärr innebär det ju att du blir utan trim.

Just nu verkar det ju inte som att BSR kommer att kunna få upp bilen i närheten av de 350hk som den ska ge. Det räcker ju med att titta på acc-siffrorna för att inse att en bil med din vikt, utväxling och luftmotstånd inte ger 350hk.

Stjernfelt Volvo performance for life !
6 september 2009 · 183 Inlägg

Sotam skrev:
Tråkigt att höra Manssen! Jag tror inte att det lilla läckaget gör mycket för prestandan. Om du inte fått någon felkod har ju inte ens lmm, mappsensor m.m. märkt av läckaget. Jag fick ju felkod väldigt snabbt och hade ju hyfsat stort hål i tryckröret men det visade ju sig at det inte gjorde så jättemycket i prestanda.

Om bilen inte går bättre efter bytet har du ju köpt en produkt av BSR (trimmet) som avviker från produktbeskrivningen. Med andra ord är det fel på varan. BSR ska då ges möjlighet avhjälpa felet men om de inte lyckas ger konsumentköplagen möjlighet att häva köpet och få ersättning för de kostnader som du haft i samband med köpet. Tyvärr innebär det ju att du blir utan trim.

Just nu verkar det ju inte som att BSR kommer att kunna få upp bilen i närheten av de 350hk som den ska ge. Det räcker ju med att titta på acc-siffrorna för att inse att en bil med din vikt, utväxling och luftmotstånd inte ger 350hk.

Helt korrekt Mato! Jag tror BSR's 350hp kit är ren bluff! Märkte jag bara när jag mappa min att jag inte ens fick 350hp TROTTS 45mm alu IC, ännu större spridare och större soppapump! 344hp fick jag dock med en ren individuell mapp efter 6 timmars körning på bensin i bänken!!

Häv köpet och vänd dig till Autotech manssen om inte BSR ger dig halva priset tillbaka eller nått och du får behålla sakerna! Autotech är mer resonliga med allt Sen att BSR ska ha 7000:- för att bänka bilen och att det tar en hel dag är en annan sak tongue

Powered by autotech.
Volvo V70 2,5FT "ATM300" (2009)
Ford Focus ST "ATM" (2007)
RannerKing www.LynxTalk.se
6 september 2009 · 420 Inlägg

BSR har möjligtvis fått fram sina siffror med en optimal motor, temperatur, luftfuktighet m.m. Brukar ofta vara så när trimfirmor presenterar sina produkter, sen är det ju möjligt att dom "kryddat" siffrorna lite.

Men försöka få dom fällda för bedrägeri tycker jag är onödigt. Däremot tycker jag att du kan reklamera deras produkt enligt konusmentsköpslagen om det inte löser sig.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
Manssen Inte svår på spontanrace !
6 september 2009 · 292 Inlägg

Sotam skrev:
Tråkigt att höra Manssen! Jag tror inte att det lilla läckaget gör mycket för prestandan. Om du inte fått någon felkod har ju inte ens lmm, mappsensor m.m. märkt av läckaget. Jag fick ju felkod väldigt snabbt och hade ju hyfsat stort hål i tryckröret men det visade ju sig at det inte gjorde så jättemycket i prestanda.

Om bilen inte går bättre efter bytet har du ju köpt en produkt av BSR (trimmet) som avviker från produktbeskrivningen. Med andra ord är det fel på varan. BSR ska då ges möjlighet avhjälpa felet men om de inte lyckas ger konsumentköplagen möjlighet att häva köpet och få ersättning för de kostnader som du haft i samband med köpet. Tyvärr innebär det ju att du blir utan trim.

Just nu verkar det ju inte som att BSR kommer att kunna få upp bilen i närheten av de 350hk som den ska ge. Det räcker ju med att titta på acc-siffrorna för att inse att en bil med din vikt, utväxling och luftmotstånd inte ger 350hk.

Ska ge BSR en chans att fixa det åt mig, eller iaf bättre på priset eller något. Men annars får du hjälpa mig mato och går kanske över till autotech. Om dom kan fixa någon rolig programvara.

One Life - Live It !
Volkswagen Golf "122 Tsi" (2011)
Volvo V70 2,5FT Autotech "Autotech R-design" (2011)
Sotam
7 september 2009 · 95 Inlägg

Manssen skrev:
Ska ge BSR en chans att fixa det åt mig, eller iaf bättre på priset eller något. Men annars får du hjälpa mig mato och går kanske över till autotech. Om dom kan fixa någon rolig programvara.

Det är rätt, ge dem en chans och om det inte går så hjälper jag dig gärna skriva ihop något till dem så du får tillbaka pengarna. Min ska förhoppningsvis snart upp i bänken hos autotech så då får du se hur den programvaran kommer fungera.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang