6849
Sök

Byta intercooler volvo 855t5?

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
hejsan, min intercoolaren har spruckit så ja måste skaffa en ny, är det lönt att köpa en grövre modellanpassad eller byta till en begagnad, som kasnke inte håller så länge heller?tongue
och hur mycket riva är det för att få ut den? är väl frontkorgen å allt sånt va?
tacksam för svar// Daniel

5 089 Inlägg
6 september 2009
En sådan som kl racing har t.e.x. funkar ju klart bättre än orginal iaf så jag skulle ta en sådan medans det ändå är nere. Och risken för att den ska spricka igen är ju het borta då också.

Du behöver inte ta bort hela fronten för att komma åt det. men det är lättare då;P Sitter två skruvar som håller fats hela kylet på undersidan så du får ner hela paketet med kylare och intercooler samtisigt.

\Lindgren

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
En sådan som kl racing har t.e.x. funkar ju klart bättre än orginal iaf så jag skulle ta en sådan medans det ändå är nere. Och risken för att den ska spricka igen är ju het borta då också.

Du behöver inte ta bort hela fronten för att komma åt det. men det är lättare då;P Sitter två skruvar som håller fats hela kylet på undersidan så du får ner hela paketet med kylare och intercooler samtisigt.

jo men blir nog en sådan då, ne spricker en sån då jävlar ska man väl ladda på bra mycket tongue

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
var ute och tog bort intercoolern och hittade en 22cm lång spricka under anslutningen, antar att mitt laddtryck for ut där tongue

Sök