Köpråd: Snabb bil av nyare årsmodell, snygg och bekväm, vilken ska man välja?

mommo89
7 september 2009 · 67 Inlägg

tja ja har tänkt mig köpa en bil och då utgår jag från design invändigt och utvändigt.
det jag har att välja på är:

vill ha en snabb bil snygg och bekväm. har just nu en s40n

audi a4 -06 snygg utifrån men inredningen är kass, dock panelen är nog från 20 talet, men mysigt med den röda färgen inuti.

honda civic type-r -07 snygg utifrån inredningen är kanske för sportig?

bmw 320i - 06 riktigt het bil utifrån och inifrån, men kostar mycket mer också tongue

s40n - kjolpaket osv inredningen på volvo kan jag säga att den är nog de snyggaste jag har sett av alla dessa bilar. fast jag ser det mer som en familjebil.

har ni mer förslag på bilar? så är det bara att säga till smile

Jerk-R
7 september 2009 · 593 Inlägg

S60R kanske? wink

Rquired Allmänt envis
7 september 2009 · 12 512 Inlägg

En Bmw 525i E60, med M-paket är det en riktigt snygg bil! Också får du en roligare motor än 4an i 320.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
D_Nilsson
7 september 2009 · 754 Inlägg

Rquired skrev:
En Bmw 525i E60, med M-paket är det en riktigt snygg bil! Också får du en roligare motor än 4an i 320.

Av ren erfarenhet kan jag mer än varmt rekommendera en BMW 525i E60 M-sport!...den är helt underbar!smile Den är grymt härlig både att köra och åka med i!wink...sen är den så sjukt läcker också!big_smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Rquired Allmänt envis
7 september 2009 · 12 512 Inlägg

D_Nilsson skrev:

Rquired skrev:
En Bmw 525i E60, med M-paket är det en riktigt snygg bil! Också får du en roligare motor än 4an i 320.

Av ren erfarenhet kan jag mer än varmt rekommendera en BMW 525i E60 M-sport!...den är helt underbar!smile Den är grymt härlig både att köra och åka med i!wink...sen är den så sjukt läcker också!big_smile

Kolla vem som dök upp, just deras 525a jag tänkte på. Men var för lat för att leta upp en länk wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
D_Nilsson
7 september 2009 · 754 Inlägg

Rquired skrev:

D_Nilsson skrev:

Rquired skrev:
En Bmw 525i E60, med M-paket är det en riktigt snygg bil! Också får du en roligare motor än 4an i 320.

Av ren erfarenhet kan jag mer än varmt rekommendera en BMW 525i E60 M-sport!...den är helt underbar!smile Den är grymt härlig både att köra och åka med i!wink...sen är den så sjukt läcker också!big_smile

Kolla vem som dök upp, just deras 525a jag tänkte på. Men var för lat för att leta upp en länk wink

Haha härligt!wink

Fast Audi gör galet fina bilar också! Visst är inredningen i A4 lite åt det tråkiga hållet rent designmässigt...men vilken kvalitetskänsla!...kan jag säga av ren erfarenhet också då pappa ägde en innan E60n!smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Phaetoon
7 september 2009 · 8 156 Inlägg

Vad är dina begränsningar när det gäller pris och årsmodell?
Jag skulle personligen vilja rekommendera en BMW E46, men dom har ju några år på nacken nu.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Rquired Allmänt envis
7 september 2009 · 12 512 Inlägg

D_Nilsson skrev:

Rquired skrev:

D_Nilsson skrev:

Av ren erfarenhet kan jag mer än varmt rekommendera en BMW 525i E60 M-sport!...den är helt underbar!smile Den är grymt härlig både att köra och åka med i!wink...sen är den så sjukt läcker också!big_smile

Kolla vem som dök upp, just deras 525a jag tänkte på. Men var för lat för att leta upp en länk wink

Haha härligt!wink

Fast Audi gör galet fina bilar också! Visst är inredningen i A4 lite åt det tråkiga hållet rent designmässigt...men vilken kvalitetskänsla!...kan jag säga av ren erfarenhet också då pappa ägde en innan E60n!smile

Kan verkligen hålla med om Audis inredningar, tråkigt? Skulle hellre vilja kalla det stilren och solid. Även i övrigt håller Audi stilen. Finns en hel del modeller man skulle kunna tänka sig där...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang