6896
Sök

Volvo 740 - 86 förgasar problem

1 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
hej jag har en volvo 740 - 86 med en b230a motor i och jag har ett problem med bilen.
bilen gick perfekt och nu startar den inte, start motorn försöker at få igång bilen men den går inte igång och så rinner det ut bensin från ett litet rör som sitter på förgasarn så jag undrar om man ska täppa igen röret elelr om det ska sitta en slang som leder nånstans kolla bilden..
är tacksam för hjälp mvh gabbe.
dragon__gabbe@hotmail.com

https://www1.garaget.org/gallery/archive/124791/763526_9c0ubm.jpg
förgasaren
Senast redigerat av Street_740 (14 september 2009)

1 043 Inlägg
14 september 2009
Det ser ut som att där ska sitta en slang där, finns det ingen lös någonstans?

268 Inlägg
14 september 2009
prova att hålla för det med fingret och se om den startar då?  ser annars ut som det ska sitta en slang där..

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

170 Inlägg
14 september 2009
Kan det vara att flotören har hängt sig och sen så kan den göra så om man inte har olja i dämpcylindern

21 761 Inlägg
14 september 2009
Undrar om inte den där "burken" är varmstartsventilen, på 240 så sitter den ventilen på förgasaren från -84 och framåt. Antagligen gäller samma sak för 740 gissar jag. Tydligen ska den ventilen leda iväg bensinångor när tändningen är avslagen, för att motorn ska starta lättare när den är varm (enligt Haynes). smile

Det borde faktiskt sitta en slang i andra änden av ventilen, den brukar gå ner under bilen och vara "öppen" så att säga. Varför det kommer soppa ur ventilen är jag dock osäker på.

Men om jag har förstått rephandboken rätt så ska det inte kunna spruta ut bensin när man kör startmotorn, ventilen ska vara stängd både med tändningen påslagen och när startmotorn körs. Kan kanske vara fel på ventilen som gör att motorn inte startar, soppan sugs kanske ut från förgasaren eller så. hmm
Senast redigerat av Drönirettab (14 september 2009)

Sök