4380
Sök

Behöver tips gällande digitala hastighetsmätare för mc.

Blyfot
829 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Ja söker efter en hastighets mätare som visar väldigt exakt hastighet. Har ändrat lite i drevningen på min och misstänker att den visar fel. Mätaren ska vara enkel att montera och kunna logga högsta uppnåda hastighet och snitt hastighet. Någon som åker hoj som har nånting liknade. Ingen jätte pjäs ska sitta diskret. Cykel i fråga är en tl 1000r.

"bara en mor kan älska en sån son"

3 259 Inlägg
16 september 2009
Ska finnas en grej som man kan justera hastighetsmätaren själv med. Om man nu har digital hastighetsmätare orginal, kommer inte ihåg vad det heter! Men ställ frågan på www.sporthoj.com så får du garanterat rätt svar!

MVH/Jon
Senast redigerat av JonR (16 september 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Blyfot
829 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
Har analog mätare

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
17 september 2009
Gps

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

547 Inlägg
17 september 2009

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
17 september 2009
tänkte också säga GPS, billig med alla funktioner du eftersträvar...

Blyfot
829 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Gps

Ja de skulle funka om man hittade någon som var anpassad för de ja ska använda den. Vill ju inte hänga dit en stor pryl med kartor och larv

Blyfot
829 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
Sandvik skrev:
http://www.samsmotor.se/koso/universal.htm

Hastighetsmätare "XR-S Cockpit"
den verkade någorlunda

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 september 2009
Om hastighetsmätaren visar fel så kan du antingen ha en cykeldator eller så tar du reda på hur mycket fel den visar (vi säger att den visar 10km/ för fort vid alla lagliga hastigheter) då är det bara tänka att på 50-väg är det 60 på mätaren som gäller etc.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

453 Inlägg
18 september 2009
Skulle inte rekomendera den billigRE koso mätaren, har haft en själv, mkt krångel visar inte exakt hastighet som dom dyrare gör. har även en del kompisar som är missnöjd med hur den visar hastighet, har så klart jämfört med gps.

Ta en lite dyrare är mitt tips så kommer du bli nöjd, enkla att montera med!

Sök