5982
Sök

Bsr chip strular och nu orginal chip strular , volvo 940 turbo -98

200 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
En vän till mig skulle montera ett bsr chip på sin volvo 940 med en b230ft motor.
följde anvisningarna och drog loss minus polen och allt sådant. ur med gammla chippet i med det nya bsr chippet.
Chippet passade åt båda hållen men han satte den som texten blev som på det som var orginal.
bilen startades och gick riktigt illa. hade helt fel bensinblandning går som som när man kopplar ur lmm.
Efter nån minut gick det inte bättre så vi tog ner grejjerna igen stoppade i orginalchippet och försökte starta. Självklart gick 2 stift sönder på bsr chippet när vi tog loss det hmm men vi fick dom dit lödda av en firma.
Iaf vi försökte starta med orginal chippet nu och den hostade till första gången precis i början sen nu har det varit helt livlös hmm

har bsr chippet lyckats kortslutit nått ?
vi har följt alla anvisningar som vi skulle så vad gäller det för garantier ?

402 Inlägg
26 september 2009
Vart har du fått tag i chippet? Vad jag vet så säljer inte bsr nåra lösa chipp. Dom måste monteras
ihop med deras kopieringsskydd, som är som ett litet kretskort som sitter imellan chippet och
själva boxen för att det skall fungera. Kan va de som strulat till det.roll

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 september 2009
På 940 monteras chippet direkt på orginalplatsen utan någo sockel imellan.
Om den nu gått helt med fel bränsleblandning så kanske stiften satt igen sig med sot/soppa ?

Autotech

200 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Pinnenpabacken skrev:
Vart har du fått tag i chippet? Vad jag vet så säljer inte bsr nåra lösa chipp. Dom måste monteras
ihop med deras kopieringsskydd, som är som ett litet kretskort som sitter imellan chippet och
själva boxen för att det skall fungera. Kan va de som strulat till det.roll

vi beställde på bsr:s hemsida och skrev in alla nummer som dom ville ha. vara bara dra ur det gammla och stoppa i det nya. Ja det sitter ett mindre kretskort på chippet så det är som det ska vara.

200 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Busgrabb skrev:
På 940 monteras chippet direkt på orginalplatsen utan någo sockel imellan.
Om den nu gått helt med fel bränsleblandning så kanske stiften satt igen sig med sot/soppa ?

ska upp med stiften nu och kolla , skriver mer sen när jag har sett hur dom ser ut.

1 915 Inlägg
26 september 2009
Om du har monterat chippet fel så kan det ha orsakat någon kortslutning...

urgröpningen som är på ena kortsidan av chippet ska vara åt samma håll som på originalchippet.
Finns även en liten markering i kretskortet.

http://forumbilder.se/images/f86200975112Pec7c.jpg
Senast redigerat av larsson.m (26 september 2009)

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

2 452 Inlägg
26 september 2009
stämmer bra det har du monterat åt fel håll så finns risken att du har bränt boxen på nån krets därav att den inte vill funka med orginalchipet med nu...

döden kommer tillbaka

Sök