5441
Sök

Trimdelar till 850 R

1 024 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
tjena, nu till vintern ska volvon få åka lite snabbare nästa sommar räknat med att åka runt 500 hk
ock jag har ingen lust att bygga om bränslesystemet "ledningarna"

så min fråga kan jag åka med 500 hk med större bränslepump ock andra spridare
så jag vill veta vad för spridare å bränslepump som är bra å funkar till detta. tack för svar

1 513 Inlägg
28 september 2009
du ska alltså bygge en 500hk maskin men pallar inte byta bränslerören när du ändå ska hinka dit annan pump??!!! va ska då köra med för soppa???

1 024 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
evo_krolle skrev:
du ska alltså bygge en 500hk maskin men pallar inte byta bränslerören när du ändå ska hinka dit annan pump??!!! va ska då köra med för soppa???

98. funkar det inte att köra med 500 hk med orginal ledningar, annars får jag byta det till större. jag undrar om det går.
Senast redigerat av Rand (28 september 2009)

1 513 Inlägg
28 september 2009
ja jag vet ju inte till 100% men de e ju ågren att montera ihop allt så tar de stop i bänken pga av att soppan tar slut eller värre en kolv som stämplar ut..

1 024 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
då byter jag ledningar, vad tror du om spridarna 630cc funkar dom eller ska jag köpa värre

1 513 Inlägg
28 september 2009
nej dom kommer funka med lite våldtagning på 98 till den effekten.. men dom kommer ju att gå på fullt ös!

8 297 Inlägg
29 september 2009
Storleken på ledningarna räcker, men de flesta byter ut från pumpen fram till röret som går upp till railen, mest för att kunna köra ett soppafilter som flödar lite bättre. spridarna räcker, och vad gäller pump så är det väl antingen walbro som passar  praktiskt taget rakt i eller bosch som kräver en mindre modifiering.

1 024 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Storleken på ledningarna räcker, men de flesta byter ut från pumpen fram till röret som går upp till railen, mest för att kunna köra ett soppafilter som flödar lite bättre. spridarna räcker, och vad gäller pump så är det väl antingen walbro som passar  praktiskt taget rakt i eller bosch som kräver en mindre modifiering.

okej tack!

Sök