knackningar på Nissan 200sx S13

henkanJP
13 mars 2006 · 18 Inlägg

kom och tänka på detta mysterium för någon vecka sedan men får ingen rätsida på de.. innan jag stälde av bilen i höstas så var det ett knackande ljud som uppkom vid 2500-2600 varv annars helt tyst före och efter dessa varvtal.. och det är inte alltid det knackar, men oftasts gör den det. kan detta verkligen vara vevlager?! ja menar ja har nog kört med den 300mil med den eter jag hörde det första gången, borde det inte gått käpprätt åt h*lvete under dom milen om de var vevlagerna? eller om de kan va nån lyftare eller nått.. ja blir iaf tokig! vill ju gärna inte börja våren med att riva motorn. tacksam för hjälp!

/ Henkan--200sx--
2jzinside Fartygsingenjör
13 mars 2006 · 550 Inlägg

tror inte det är vevlagret utan snarare ventilerna som knackar

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
Frayze
14 mars 2006 · 727 Inlägg

hmm kan även vara att du får ställa tändningen, visst, låter konstigt, men så var det på min iaf, fast i mitt fall runt 3500 varv, den spikade. så prova med det?

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
henkanJP
14 mars 2006 · 18 Inlägg

nej de e inget ventil "tick".. den knackar som en diesel..

/ Henkan--200sx--
Frayze
31 mars 2006 · 727 Inlägg

ja de gjorde den för mig med, på förra motorn, den lät ruskigt illa,men ställde tändningen på kamläges givaren å det försvann bums! å avgasvärdena vart strålande dessutom!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
900 Power
31 mars 2006 · 214 Inlägg

henkanJP skrev:
kom och tänka på detta mysterium för någon vecka sedan men får ingen rätsida på de.. innan jag stälde av bilen i höstas så var det ett knackande ljud som uppkom vid 2500-2600 varv annars helt tyst före och efter dessa varvtal.. och det är inte alltid det knackar, men oftasts gör den det. kan detta verkligen vara vevlager?! ja menar ja har nog kört med den 300mil med den eter jag hörde det första gången, borde det inte gått käpprätt åt h*lvete under dom milen om de var vevlagerna? eller om de kan va nån lyftare eller nått.. ja blir iaf tokig! vill ju gärna inte börja våren med att riva motorn. tacksam för hjälp!

Låter som accelerationsspikningar..

Är bilen trimmad, isåfall hur?

skruven
31 mars 2006 · 6 Inlägg

Vevlager ras. Nästan  hundra på de. Är ju ganska vanligt på Nissan 200. Och man brukar höra det vid just dessa varvtal

900 Power
31 mars 2006 · 214 Inlägg

skruven skrev:
Vevlager ras. Nästan  hundra på de. Är ju ganska vanligt på Nissan 200. Och man brukar höra det vid just dessa varvtal

Allvarligt, ett vevlager ras hörs..

Och det är inte bara vid ett varvtal..

SlowFox
2 april 2006 · 14 Inlägg

låter tyvärr som vevlagerras.. =/ min lät precis likadant runt 2500rpm och det var lagerras..

Paying someone to do all of the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
Nissan Skyline R32 GTR "SlowFox" (1994)
TooS Hjultomte
4 oktober 2009 · 1 500 Inlägg

Tjena tjena tänkte väcka liv i denna tråden för en lite fråga som ja jag inte vet något om..
Here is the deal:

Tänkte köpa en 200sx s13 men Den knackar i motorn efter oljebyte och har höga avgasvärden. Är det då värt o köpa en sånn bil?? Låter det som ett lätt och billigt fel på en sånn bil?? Jag kan mecka litta om man säger så men vill höra vad "proffsen" har för tips först smile

Mvh TooS

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang