Angående: Blackrace - Göteborg 2009

MartenC
28 september 2009 · 48 Inlägg

har meddelat webbis om att en del tider är tokiga, och en del har rättats till men dock itne alla,har skickat senaste förfrågan från er här till han så förhoppningsvis kommer det rätta till sig.  I vinter skall vi ta reda på vad som händer med grejerna, det gjordes service på databoxen i somras men det hjälpte bara tillfälligt. Tyvärr är det så på säsongen att det inte hinns med riktigt att gå igenom och rätta till fallernade saker så ofta man skulle önska då vi kör tämligen mycket med grejerna.
Supporten för allting med det här finns i stockholm och dom är själva iväg med sina tidtagningsgrejer på race under säsongen i rätt omfannade utsträckning också.

Angående däck, de däcken som Anubis påpekar om är i en gråzon, det finns massor med regler runt däck när man tittar på racing, tjocka kataloger om vad som är godkänt och inte och under vilka omständigheter.

Poängen med Blackrace är att vi är en förlängning av ett vanligt streetrace, dvs jag vill hålla det så enkelt och okomplicerat man bara kan, med mesta möjliga körning.  därav hålls reglementet så enkelt som möjligt också.

Vad jag ser som positivt med det som hände med Cobran var att det är bättre att han satte den i räcket där än att han kanske satte den i säg en busshållplats eller nåt vid Gullbergsvass. Och det just för såna sakers skull vi är till för, slippa att sånt händer ute bland allmänheten

Och vi friar hellre än fäller. dels för att få till körning och att vi nu är på ett ställe där vi kan vara ganska fria under ansvar. Inte för att vi är inne på en "riktig" bana, utan främst för att retur, återlining, depå mm inte rör nån sträcka med allmän trafik.

Vad jag tittar på i en besiktning är inte vad bilprovningen tittar på, skulle man gå helt efter reglerna därifrån med nya grejer om helbilsgodkännande och bla bla, så skulle det bli rätt tunt med bilar. Vad jag tittar på så är det säkerhetsgrejer, och för lite mer snabba och modifierade bilar kollar jag extra om sakerna sitter fast, hur infästningar är utformade och dylikt, at viss nödvändig utrustning är monterad och förankrad samt funktionen av dessa.
Detta efter något som kallas ET-reglemente.  Det vill säga att fordonet har det som krävs och är korrekt byggt för att åka de tider den kan tänkas köra.

Har pysslat med såna frågor en hel del, har teknisk B-licens och besiktigar dragrace ekipage ute på vanliga tävlingar med, och det finns nog inte en tävling där det inte uppkommit diskussioner om reglementen och tolkningen av dessa, men det är sånt vi lär oss av hela tiden.

Välkomna ner iallfall söndagen den 4:e oktober, dåvi hoppas om vädret är med oss att vi kan köra säsongen s sista Blackrace , vi siktar på att köra 13:00-17:00 smile

j0nas Lastbilschaffis
29 september 2009 · 811 Inlägg

jag kommer mårten tongue  8an ska bräckas!

lite tråkigt med tiderna & så men lika glad e för det. Tycker mårten & co gör ett fint jobb som håller igång blackracen smile

Anubis
29 september 2009 · 1 255 Inlägg

kaxxen skrev:
jag kommer mårten tongue  8an ska bräckas!

lite tråkigt med tiderna & så men lika glad e för det. Tycker mårten & co gör ett fint jobb som håller igång blackracen smile

Kommer nog ja med om fälgarna hinner bli klara tills dess ska se vad man kan få för tid med original katten på tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Zippo_
29 september 2009 · 330 Inlägg

Kommer också o kör, ska försöka komma ner på en 8a smile

Madick1
29 september 2009 · 125 Inlägg

Jag med:cool:

celica-mannen
29 september 2009 · 14 Inlägg

kostar det nåt eller e de nått jag ska tänka på på söndag jag har inte varit där på ett par år å kommer inte ihåg. man skulle ha hjälm va de va?
mvh freddan

Ghost Rider
29 september 2009 · 466 Inlägg

celica-mannen skrev:
kostar det nåt eller e de nått jag ska tänka på på söndag jag har inte varit där på ett par år å kommer inte ihåg. man skulle ha hjälm va de va?
mvh freddan

hjälm-handskar och heltäckande klädsel och kostar 200 kr

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
rogan
3 oktober 2009 · 32 Inlägg

Vore skoj att gasa lite på söndag wink
Hoppas bara smhi har fel !!

Never argue with idiots.
They pull you down to their level, and beat you with experience.
Nissan Skyline R32 GTR "Godzilla" (1994)
Zippo_
3 oktober 2009 · 330 Inlägg

Verkar som det blir kasst väder imorgon hmm, får hoppas det är lite uppehåll

Calabria Avstängd
4 oktober 2009 · 72 Inlägg

Ja de lår då int bli nå race idag big_smile runkväder för helaslanten... De blir alltså inge mer blackrace?

j0nas Lastbilschaffis
4 oktober 2009 · 811 Inlägg

hur ser vädret ut i gbg?

Zippo_
4 oktober 2009 · 330 Inlägg

Är ju bra väder nu, spricker upp på flera håll smile

bara att det blåser rätt gött lol

Senast redigerat av Zippo_ (4 oktober 2009)

rogan
4 oktober 2009 · 32 Inlägg

Vädret helt ok smile Lite motvind bara.
Gick jättebra tills min redan trötta koppling gav upp livsgnistan helt och hållet sad
Då fick man en anledning att ställa av och veva igång den gamla hitlerkälken trots allt...
Tror iofs ändå inte att zilla hade gillat göteborgsvintern nåt vidare.

Never argue with idiots.
They pull you down to their level, and beat you with experience.
Nissan Skyline R32 GTR "Godzilla" (1994)
MartenC
4 oktober 2009 · 48 Inlägg

Ja jäääävlar vad det blåste idag, fick räta upp omkullblåsta fotoceller flera gånger, men tur med uppehåll, ända tills vi riggade ner alltihopa, då kom ösregnet in... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang