Tryckslang volvo 850 t5

king_of_the_road89
1 oktober 2009 · 33 Inlägg

tjenare, jag har nu skutit tryckslangen som sitter på insuget, den som går ihop med tomgångsmotorn, vart hittar man en ny eller finns de någon som har en liggandes o sälja, men annars vart kan man köpa en?

Koop
1 oktober 2009 · 1 867 Inlägg

Åk till volvo, de fixar.
Har för mig det finns silikonvarianter också att köpa på eftermarknaden, oftast ganska dyrt.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Pinnenpabacken
1 oktober 2009 · 402 Inlägg

king_of_the_road89 skrev:
tjenare, jag har nu skutit tryckslangen som sitter på insuget, den som går ihop med tomgångsmotorn, vart hittar man en ny eller finns de någon som har en liggandes o sälja, men annars vart kan man köpa en?

På Volvo?  Tveksamt om den finns på andra ställen. Annars får du köpa ett
silicon-kit, dyrt men snyggt, och håller bättre.wink

king_of_the_road89
1 oktober 2009 · 33 Inlägg

Pinnenpabacken skrev:

king_of_the_road89 skrev:
tjenare, jag har nu skutit tryckslangen som sitter på insuget, den som går ihop med tomgångsmotorn, vart hittar man en ny eller finns de någon som har en liggandes o sälja, men annars vart kan man köpa en?

På Volvo?  Tveksamt om den finns på andra ställen. Annars får du köpa ett
silicon-kit, dyrt men snyggt, och håller bättre.wink

ja jag hade tänk o göra de men denna månaden räcker inte ekonomin dit så vill köpa en som e hel sålänge

king_of_the_road89
1 oktober 2009 · 33 Inlägg

Koop skrev:
Åk till volvo, de fixar.
Har för mig det finns silikonvarianter också att köpa på eftermarknaden, oftast ganska dyrt.

vad menar du med eftermarknaden?

Pinnenpabacken
1 oktober 2009 · 402 Inlägg

king_of_the_road89 skrev:

Pinnenpabacken skrev:

king_of_the_road89 skrev:
tjenare, jag har nu skutit tryckslangen som sitter på insuget, den som går ihop med tomgångsmotorn, vart hittar man en ny eller finns de någon som har en liggandes o sälja, men annars vart kan man köpa en?

På Volvo?  Tveksamt om den finns på andra ställen. Annars får du köpa ett
silicon-kit, dyrt men snyggt, och håller bättre.wink

ja jag hade tänk o göra de men denna månaden räcker inte ekonomin dit så vill köpa en som e hel sålänge

En lös origslang på volvo kostar säkert mer än va du får ge för ett halvt silicon-kit.

king_of_the_road89
1 oktober 2009 · 33 Inlägg

Pinnenpabacken skrev:

king_of_the_road89 skrev:

Pinnenpabacken skrev:

På Volvo?  Tveksamt om den finns på andra ställen. Annars får du köpa ett
silicon-kit, dyrt men snyggt, och håller bättre.wink

ja jag hade tänk o göra de men denna månaden räcker inte ekonomin dit så vill köpa en som e hel sålänge

En lös origslang på volvo kostar säkert mer än va du får ge för ett halvt silicon-kit.

aj faan, aja får kolla på detta

Koop
1 oktober 2009 · 1 867 Inlägg

Eftermarknaden, altså delar som inte har biltillverkarens logo på sig, typ mekonomen o.l

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Marlboroman
1 oktober 2009 · 8 234 Inlägg

Har för mig den slangen kostar runt 600:-

EDIT: sen bör man ha i bahuvudet att originalslangarna bara är specade till en bar.

Senast redigerat av Marlboroman (1 oktober 2009)

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Pinnenpabacken
1 oktober 2009 · 402 Inlägg

Marlboroman skrev:
Har för mig den slangen kostar runt 600:-

EDIT: sen bör man ha i bahuvudet att originalslangarna bara är specade till en bar.

Japp, origslangen är skitklen, jag sköt två stycken efter varandra, så jag köpte silicon,
dom håller än så länge.smile

Senast redigerat av Pinnenpabacken (1 oktober 2009)

king_of_the_road89
6 oktober 2009 · 33 Inlägg

Pinnenpabacken skrev:

Marlboroman skrev:
Har för mig den slangen kostar runt 600:-

EDIT: sen bör man ha i bahuvudet att originalslangarna bara är specade till en bar.

Japp, origslangen är skitklen, jag sköt två stycken efter varandra, så jag köpte silicon,
dom håller än så länge.smile

fick min volvo original slang idag, nu har dom gjort en riktig vara utav den delen med förstärkta väggar till den lilla delen mot tomgångsmotorn, och i riktig silicon, kosta 576 kr och fungerar upp till 1,3bar ladd enligt volvo, betdligt bättre mot innan,

killen i kassan blev chockad själv, "men va e detta? har aldrig sett en sån här modell av denna!" kolla han upp den o den har gjorts ny med bättre kraft i

trollis
6 oktober 2009 ·

orginal kostar 568kr på volvo =/ dyrt

king_of_the_road89
7 oktober 2009 · 33 Inlägg

trollis skrev:
orginal kostar 568kr på volvo =/ dyrt

ja men den har blivit mycket bättre nu o klarar mer i ladd än va den gjorde innan original,

Pinnenpabacken
7 oktober 2009 · 402 Inlägg

king_of_the_road89 skrev:

trollis skrev:
orginal kostar 568kr på volvo =/ dyrt

ja men den har blivit mycket bättre nu o klarar mer i ladd än va den gjorde innan original,

Hjälpte föga för mej, fick ju en splitterny slang som såg kraftigare ut med helt andra
vulkningar på sidan till tomgångsmotorn, men det var just där den nya sprack igen.hmm
Måndagsex, kanske? Hoppas din håller iaf.smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang