T04e problem!! HJÄÄLP!!

Bonn-Johan
8 oktober 2009 · 245 Inlägg

Har lite problem med mitt T04e agg.. Ska montera det på mitt original B230Fk grenrör.. Har planat av grenröret osv, så det är bara att smacka dit turbon.. Men problemet är att inlopp och utlopp till oljan på turbon, ej hamnar i lodrät vinkel! Jag vet att det ska gå att vrida på "mittendelen" av turbon, eller?!?

Har i varje fall försökt att vrida på den, men den sitter bergfast, har även prövat med att värma "skarven" med gas, sedan försökt vrida, men utan resultat..

Hur gör man?! Kan man köra med den som den är?! Inloppet står väl någonstans mitt emellan lodrätt å vinkelrätt vinkel utåt emot hjulhuset..

Snälla hjälp mig!

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
8 oktober 2009 · 3 180 Inlägg

Prova dra isär lagerdelen från kompressor och avgashus, kan sitta små stift som gör att det inte går att vrida, isåfall får du slipa bort dom.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Bonn-Johan
8 oktober 2009 · 245 Inlägg

NITROUS skrev:
Prova dra isär lagerdelen från kompressor och avgashus, kan sitta små stift som gör att det inte går att vrida, isåfall får du slipa bort dom.

Okej, det kan vara så alltså.. Har gått i dom tankebanorna med styrstift osv, men ja tyckte att det skulle kännas onödigt med styrstift på en så liten grej.. Men ja ska testa ditt tips, det kan ju vara som du säger med tanke på hur FAST den sitter.. Tackar så mycket!

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Matspetter
8 oktober 2009 · 139 Inlägg

Hur stor vinkel är det? Behöver ju inte vara spikrakt.

http://www.garaget.org/?car=127630&image=1527542

Finns rätt många med den vinkeln.

Bonn-Johan
8 oktober 2009 · 245 Inlägg

Matspetter skrev:
Hur stor vinkel är det? Behöver ju inte vara spikrakt.

http://www.garaget.org/?car=127630&image=1527542

Finns rätt många med den vinkeln.

Den där vinkeln du visa på bilden, är ju för mig så gott som spikrak.. Min är betydligt mer vinklad..

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang