7349
Sök

Har hört att man kan vända på saabs orginaldump.

121 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
Hejsan! Jag undrar hur det går till när man vänder på saabs dump?
Det ska tydligen låta mer då smile
Men är det bra att göra de?
Har också hört att man kan göra den öppen, men hur funkar de?
Någon som man hjälpa?
Är en saab 9-3 98a.

1 513 Inlägg
14 oktober 2009
vända kan du nog glömma då e jag tveksamm till att den skulle öppna ens,, å gör den öppen e ju bara till å ta bort röret som går till snorklen å plugga hållet i snorklen..

355 Inlägg
14 oktober 2009

Mvh Jonas

5 710 Inlägg
15 oktober 2009
evo_krolle skrev:
vända kan du nog glömma då e jag tveksamm till att den skulle öppna ens,,

Jodå det går, den är monterad åt olika håll på t.ex 9000 och 9-3.
Vinsten av att vända på den är tveksam/ingen alls men det kan man läsa om i länken ovan.

MVH Jonas
..............

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 oktober 2009
jag hade jätte stora problem med typ sugepå polarens b230ft  å montera bubbla bosch dumpar . men det funka ju inte så klart men efter jag vänt dom så funkar det galant smile så ja det funkar att vända dom å till å med bättre på vissa bilar:)
Senast redigerat av turboforssen (15 oktober 2009)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

121 Inlägg
15 oktober 2009
Trådstartare
evo_krolle skrev:
vända kan du nog glömma då e jag tveksamm till att den skulle öppna ens,, å gör den öppen e ju bara till å ta bort röret som går till snorklen å plugga hållet i snorklen..

Du har ingen bild på de så man kan se hur det ska göras?

1 513 Inlägg
16 oktober 2009
nej jag har inte de men om du står framför bilen å tittar på dumpen så går ett rör från dumpen ner till vänster in i ett annat rör å sitter fast med en m6 skruv å ett clips ta bort de å plugga de hålet där blir med något lämpligt..

http://www.garaget.org/?car=163568&image=1638288 tittar du på denna bilden så e det röret som kommer från höger å går ner framför grenröret..
Senast redigerat av evo_krolle (16 oktober 2009)

Sök