8810
Sök

Turbokonvertering av en 7Amotor (Audi 2,3 20v)

18 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Hallå där ute!

Nu äre så att jag är ägare till en Audi coupé quattro 20v, och har fått en liten idé om att turbo konvertera.

Dock är jag osäker på hur jag ska lösa vissa små problem:

Först å främst vill jag veta om ni tror att motorn pallar med turbo matning?

vad jag har fattat så ska det vara samma block som i S2an? i så fall borde ju den klara det

eftersom det är en sugmotor så antar jag att komp sänkning är ett måste?
vad är då bäst?   att fräsa ur kolvarna eller köpa nya?

sen så har jag undrar hur man gör med styrboxen för den måste ju på någe sätt veta att det finns en turbo?

MVH / Fredrik

Är huvet dumt får kroppen lida.
Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.

154 Inlägg
25 oktober 2009
Det absolut billigaste sättet måste väl vara att jaga rätt på delar från en turbomotor, eller byta hela motorn.
Som vanligt är det ju problemet med att ombesikta med turbokonverterat, som du säkert läst i alla 9 miljoner trådar som behandlar detta ämne.

18 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Lajning skrev:
Det absolut billigaste sättet måste väl vara att jaga rätt på delar från en turbomotor, eller byta hela motorn.
Som vanligt är det ju problemet med att ombesikta med turbokonverterat, som du säkert läst i alla 9 miljoner trådar som behandlar detta ämne.

som alltid finns ju den lösningen  men ajg ser ändå potensial i motorn som sådan om jag bara kan lösa mina små problem

och besiktningen är jag redo att ta     kan ju hända att man jobbara där om nått  år så (A)

154 Inlägg
25 oktober 2009
Härligt att se att ialla fall någon begriper sig på problemen med besiktning vid turbokonvertering utan att tjaffsa om det smile

Angående trim då. Den motorn som sitter i S2orna ska enligt många auditrimmare klara runt 350 hk med orginal kolvar/kamaxlar.

Om detta är i fas med den effekt du tänkt att uppnå i din motor så tycker ialla fall jag att du bör snegla åt det hållet.

Mvh

18 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
okej smile ja det är ju kanske lite mer nä vad jag hoppats på att uppnå. 

Men nu har jag ju faktiskt hittat en hemsida från USA som säljer ett turbo kit för jusst denna motor dock för dyr men de har detaljer som jag kommer behöva 

http://www.034motorsport.com/ 

vet bara inte hur jag ska lösa problemet med styrboxen?   vilket jag får panik över yikes

jo det är ganska onödigt att gnälla över besiktningen:)  den ska ändå göras har ju faktiskt med andra människors säkerhet att göra.

Sök