5178
Sök

Efterlyst: Vilken dumpventil sitter i den här bilen, alt. hur får man till det ljudet?

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
26 oktober 2009
MeloveGolf skrev:
Rawad skrev:
dumpen kanske e lite fjädrig, den är inte hårdspänd alls, har provat med annan fjäder o det är nästan likdant.
har även provat med baily dump som jag har hemme o samma sak där.

nej då bilen laddar 0.6 bar

därför skriver jag märkligt big_smile

Den är för hård...om den dumpar och avslutar med kvitter är den för hård inget att diskutera ens då den uppenbarligen inte orkar pysa all laddluft då kvitter ljud beror på att laddluften går baklänges in i turbon..

Köp en 007 dump och jämför med din baily/x dump så kommer du se skillnad i hårdhet...

du menar med andra ord att alla audi S modeller från fabrik är feliställda på dumpen?

Du får nog ringa å säga till dom de, detta kan vara farligt ju.

Bailey dumpen är framtagen för bilar med lmm som inte kan kompensera, dumpen lämpar sig därför speciellt på calibra/vectra turbo samt evo bilarna som använder den orginal.

hmm, ja ja.

Kvitter kvitter, de har vi i rallybilarna i alla fall. å kom inte å säg att de är de som sabbar våra aggregat.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Herr
1 722 Inlägg
26 oktober 2009
Ptja med eller utan dump

Jag har kört utan dump med 1.4bars ladd, turbon va som ny även efter många hårt körda mil... Säger inte att man ska köra utan dump, det är säkert bra o skonsamt, men på min bil och med min setup så fungerar det jävligt bra utan dump och jag kommer fortsätta köra utan.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

3 295 Inlägg
26 oktober 2009
PeppeVectra skrev:
MeloveGolf skrev:
Rawad skrev:
dumpen kanske e lite fjädrig, den är inte hårdspänd alls, har provat med annan fjäder o det är nästan likdant.
har även provat med baily dump som jag har hemme o samma sak där.

nej då bilen laddar 0.6 bar

därför skriver jag märkligt big_smile

Den är för hård...om den dumpar och avslutar med kvitter är den för hård inget att diskutera ens då den uppenbarligen inte orkar pysa all laddluft då kvitter ljud beror på att laddluften går baklänges in i turbon..

Köp en 007 dump och jämför med din baily/x dump så kommer du se skillnad i hårdhet...

du menar med andra ord att alla audi S modeller från fabrik är feliställda på dumpen?

Du får nog ringa å säga till dom de, detta kan vara farligt ju.

Bailey dumpen är framtagen för bilar med lmm som inte kan kompensera, dumpen lämpar sig därför speciellt på calibra/vectra turbo samt evo bilarna som använder den orginal.

hmm, ja ja.

Kvitter kvitter, de har vi i rallybilarna i alla fall. å kom inte å säg att de är de som sabbar våra aggregat.

vad jag vet så kör audi med Bosch plast ventiler och dom är inte justerbara, kvittrar dom så är dom trasiga.. det är ren fakta, sök och du skall fina bra och lärorika svar på det hela. Kan ju även vara så för din del (rawad) att du har ett litet vakumläckage så den inte öppnar som den ska, med tanke på att du testat olika ventiler..
Senast redigerat av Slave_joe (26 oktober 2009)

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 oktober 2009
lyssna på MeloveGolf och använd sökmotorn!  det finns flera exempel sedan tidigare på att något STÅR FEL TILL om det "kvittrar".  För att inte sprida ut all information i många trådar föreslår jag att ni läser här och fortsätter i den. -->>  http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p1797422

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök