B230F Skillnad på kamar??

Snitch Ointresserad.
29 oktober 2009 · 936 Inlägg

Snälla, gör en kam FAQ..

Teabag appreciation club.
turboforssen Telge Drifting Team
29 oktober 2009 · 5 398 Inlägg

det finns typ redan smile bara att söka
men folk är för lata

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Volvo740-88 Volvo850-92
29 oktober 2009 · 1 678 Inlägg

turboforssen skrev:
det finns typ redan smile bara att söka
men folk är för lata

Vart!
Intresserad av en A-kam, men jag vet inte riktigt karaktären av den.

Senast redigerat av Volvo740-88 (29 oktober 2009)

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
29 oktober 2009 · 3 180 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

turboforssen skrev:
det finns typ redan smile bara att söka
men folk är för lata

Vart!

en ledtråd är motordatatråden

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Volvo740-88 Volvo850-92
29 oktober 2009 · 1 678 Inlägg

NITROUS skrev:

Volvo740-88 skrev:

turboforssen skrev:
det finns typ redan smile bara att söka
men folk är för lata

Vart!

en ledtråd är motordatatråden

Modell   Lyftin   Lyftut   Durin           Dur ut    Overlap lobcin lobcut

M        9,5      10,5    232 0bt-52ab    230 44bb-6at    6   116   109
L        9,8      9,8     233 14br-38ab   233 46bb-6,5at  20  102   112
Y        10,35    10,35   232 11bt-41ab   232 41bb-11at   22  105   105         
T        9,94     9,9     225 9bt-36ab    218 39bb-0at    9   103,5  109,5
X        10,65    10,65   236 14bt-42ab   236 46bb-10at   24  104   108
VX       11,37    10,65   245 12bt-52ab   236 50bb-6at   18,5  110   112
A        10,5     10,5    241 14bt-45ab   240 50bb-10at   27   104   110
B        10,6     10,6    244 23bt-40ab   245 44bb-20at   44   99   102
V        11,37    11,37   245 15bt-49ab   245 53bb-11at   23   107   111
D        11,2     11,2    253 19bt-54ab   253 58bb-16at   35   107   111
K        11,95    11,95   253 22bt-50ab   250 61bb-9at   31,5  104   116
H        12       11,5    258 27bt-51ab   254 57bb-17at   44   102   110

Hur ser man registret på dom? När börjar dom dra?

turboforssen Telge Drifting Team
30 oktober 2009 · 5 398 Inlägg
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Oves_Bror
7 november 2009 · 456 Inlägg

Ser man på siffrorna så är det ju lite skillnad på M och A, men undrar om man märker nån skillnad i praktiken?
Båda kammarna funkar till Svensson användning och båda är totalt värdelösa om man vill varva mer än 4500 varv.
Tycker man, som jag, att det är gött att varva ur ordentligt så ska man ju sikta på nån av V,K,H kammarna iaf så länge vi pratar original.
Nåt att tänka på är ju att K och H inte växer på träd längre och tror inte ens att H finns med fördelar spår? Kanske inte K heller? Så då går dom ju bort om man åker 7,940 med bakmonterad fördelare.
Mest varv för minst peng är det nog i V - kammen som sitter original i alla B230E motorer = mekanisk insprutning = 740 GLE 85-88 kanske?
Ger däremot ingen underbar bränsle ekonomi kanske men det efterfrågas väl sällan av dom som är intresserade av att gasa wink
Va kanske mest en parentes som inte hjälpte trådskaparen så mycket.....

growing old is mandatory growing up is optional
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang