Skrapat vänstersidan av bilen vad ska man göra?

mommo89
8 november 2009 · 67 Inlägg

exakt så som det låter, jag råkade skrapa min vänstra sida av bilen idag när jag körde, fälgarna är skrapade och karossen är skrapad fram och bak, men jag har ju helförsäkring

täcker dom allting ?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
8 november 2009 · 5 650 Inlägg

borde gå på förskringen så vida skadorna är mer än bilens värde då brukar de ju hellre lösa in

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
mommo89
8 november 2009 · 67 Inlägg

i see men det är inte så värst mycket alltså jag kan säga att mina fälgar är skrapade, dom måste ju bytas ut
och min karros,

det är typ en bit som har gått bort vid framsidan och en bit som gått bort vid baksidan men inget i mitten tror jag,

och tror inte att något har hänt med motorn heller

Amazon_123GT Driifter;)
8 november 2009 · 1 630 Inlägg

bild skulle ju säga lite mer.. och om du har hellförsäkring så e de väl bara ringa o fråga..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
mommo89
8 november 2009 · 67 Inlägg

aa det är sant men jag har tyvärr ingen bild, men jag ska göra det imorgon men hur lång tid brukar det ta tills dom fixar min bil då isf tror ni?

Amazon_123GT Driifter;)
8 november 2009 · 1 630 Inlägg

det beror väl mest på vilken verkstad dom tycker ska ja laga det för de låter ju inte som att dom skulle lösa in bilen så..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Rquired Allmänt envis
8 november 2009 · 12 512 Inlägg

Hänt något med motorn? Vad har hänt egentligen, du måste ha smällt i V-sidan ordentligt om den ska ha tagit skada och du hade du förmodligen inte ens behövt fråga här? tongue

Så som jag förstår det har vänstersidan tagit i ett räcke, en mur eller något sådant? Det tror jag blir bäst om du tar på försäkringen, för att betala själv blir för dyrt. Är det småskador kan det annars bli billigare att betala själv, för tänk på att premien stiger när du utnyttjar försäkringen.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
mommo89
8 november 2009 · 67 Inlägg

alltså jag körde hem och det var en 2 filig väg, och vi var 2 bilar jag vänster och den andre på höger då, jag måste nog ha varit på den bilens döda vinkel för han svängde in på min fil utan att blinka el något liknande och jag  hann inte bromsa

så jag åkte in i ett räcke och då skrapades mina fälgar totalt, dom är helt skrapade och karrosen är skrapad, det skulle kosta mer än självrisk att fixa det där iaf. så undrar bara hur lång tid dom tar på sig för jag vill att den ska vara klar innan årsskiftet, orkar inte med sånna onödiga bekymmer alltså

gamlingen
8 november 2009 · 5 198 Inlägg

Om han svängde in i dej borde väl hans försäkring ta det ..

mommo89
8 november 2009 · 67 Inlägg

aa självklart, men han körde därifrån den jäveln

volvokrille12 Blyfot
8 november 2009 · 829 Inlägg

Då borde du anmälla honom för obehörigt avvikande från olycksplats

"bara en mor kan älska en sån son"
cheffer
8 november 2009 · 1 422 Inlägg

volvokrille12 skrev:
Då borde du anmälla honom för obehörigt avvikande från olycksplats

Har man inte bilnummer etc blir ju det tyvärr ofta svårt att få fast förövaren. Vittnen finns som kan intyga vad som hände?

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
volvokrille12 Blyfot
8 november 2009 · 829 Inlägg

Polisanmällan är ju ganska bra att kunna visa upp för försäkringsbolaget.

"bara en mor kan älska en sån son"
Aleck Skogskonsult
8 november 2009 · 214 Inlägg

Jag hade fan kört ikapp och prejat av vägen eller följt efter samtidigt som jag ringt polisen...


Men som sagt: Ring ditt försäkringsbolag direkt, var det nyligen så polisanmäl händelsen med vittnens telenr. så kan du slippa självrisk.

Senast redigerat av Aleck (8 november 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang