Ta ur motor upp eller ner vid motorbyte saab 9000?

900_t16 Mekaniker
26 oktober 2009 · 245 Inlägg

Som rubriken lyder så undrar ja vilket sätt som är lättare/smidigare att ta ur motor på en saab 9000 2,0t?

har till gång till billyft och motorlyft!

If it ain't low slam it!
gamlingen
26 oktober 2009 · 5 198 Inlägg

jag har alltid tagit dom uppåt.. med låda

Senast redigerat av gamlingen (26 oktober 2009)

900_t16 Mekaniker
26 oktober 2009 · 245 Inlägg

gamlingen skrev:
jag har alltid tagit dom uppåt.. med låda

Okej okej. har hört att de är lättare att ta ner hela subban med motor och låda jag.. men de beror väl lite på kanske.

If it ain't low slam it!
kwansa Hmm, vet inte?
26 oktober 2009 · 1 775 Inlägg

på 9000 är det smidigare att ta uppåt, det kanske är smidigare och ta neråt om man har en 2-pelarlyft tex.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
900_t16 Mekaniker
12 november 2009 · 245 Inlägg

kwansa skrev:
på 9000 är det smidigare att ta uppåt, det kanske är smidigare och ta neråt om man har en 2-pelarlyft tex.

Hörgra drivaxeln, sitter den fast med motorfästet?

If it ain't low slam it!
Revotech Pedal To The Metal
12 november 2009 · 750 Inlägg

900_t16 skrev:

kwansa skrev:
på 9000 är det smidigare att ta uppåt, det kanske är smidigare och ta neråt om man har en 2-pelarlyft tex.

Hörgra drivaxeln, sitter den fast med motorfästet?

Ta upp motorn..   Nej den sitter i ett eget fäste på blocket. Däremot sitter motorfästet precis ijämte

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Saab 9-3 Viggen "Saftey car" (2002)
Saab 9000 "Street Ethanol Edition" (1993)
FredrikA
13 november 2009 · 38 Inlägg

Motorn lyffter man ju upp och på många bilar går det ju inte äns att ta dom neråt, kan rekomendera reperationshandbok, en sån köpte jag till min og 900, den har jag haft stor nytta av, allt står ju där!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang