Hej! Har felsökt en Clio sport 2.0 -01:a som oljelampan lyser på vid tomgångskörning.. Rör man på gasen det minsta så slocknar lampan direkt.. låter man sedan bilen gå ner på tomgången så börjar oljelampan blinka till för att sedan lysa helt.. garanterat oljepumpen som börjar bli dålig tänkte jag!(oljenivån är max)
Felkoden som dyker upp när man felsöker är P0711 och om den står det "Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Range/Performance"
Och min tanke var ju det.. eftersom att det är en Renault..(så kan man ju aldrig bli förvånad) Kan det vara så att växellådsoljan går på samma lampa?!?!?
Nån som har nåt tips?
(Renault forumet funkar inte så kan inte fråga där heller)
Jag skulle för säkerhets skull kontrollera oljetrycket med en manometer. Temp på växellådan känner jag inte till. Men humm... vem vet! Men iså fall skull den inte slockna på gaspådrag.
Jag skulle för säkerhets skull kontrollera oljetrycket med en manometer. Temp på växellådan känner jag inte till. Men humm... vem vet! Men iså fall skull den inte slockna på gaspådrag.
Mats
Ja den inbjuder till aktiv körning så att säga!
Det har du ju faktiskt rätt i.. Får ta o koppla in en graderad oljetrycksmätare kanske..