8467
Sök

Bmw 520i dra olja

193 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Hejsan, köpte mig en BMW idag, men det är så att den drar olja, jag har kört ca 12mil och förut var oljan på mitten på stickan sen efter dagen var den precis under "min"

Vad kan detta bero på?
Några vanliga fel på just den modell när det gäller det?

Skicka alla tipps.

Mvh Knoppen

MoffeGreven
26 november 2009
Kolvaringarna kanske, kolla kompen. Ventiltätningarna?

193 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
MoffeGreven skrev:
Kolvaringarna kanske, kolla kompen. Ventiltätningarna?

ska nog få låna och pröva kompet i den.

Men den röker inte något nästan så undra vad det kan vara

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
26 november 2009
årsmodell? ventil tätningarna är en vanlig sjuka på e34an när dom har kommit över 20k mil sträcket. Men så mycket som du beskriver låter för mycket dör bara ventil tätningarna, om inte bilen har gått 60k mil då förstås:P så ett komp test kan nog va en bra ide.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

193 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
marwin_of_sweden skrev:
årsmodell? ventil tätningarna är en vanlig sjuka på e34an när dom har kommit över 20k mil sträcket. Men så mycket som du beskriver låter för mycket dör bara ventil tätningarna, om inte bilen har gått 60k mil då förstås:P så ett komp test kan nog va en bra ide.

det har gått 22k mil i nuläget och stått avställd i runt 5år.

Men ska försöka göra kompp test i morgon

1 062 Inlägg
27 november 2009
Vad är det för årsmodell då? -95-96?

M.V.H.

193 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
AndreasPlars skrev:
Vad är det för årsmodell då? -95-96?

M.V.H.

det är en 88

193 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
har nu kollat upp lite mera och den rycker mycket när det är kall, men jag tror inte att det har med att oljan försvinner för det har varit en olje fläck under bilen, som 2 st pankakor typ.
Något speciellt som brukar ge se på den motor? M20b20 är motor beteckningen

3 148 Inlägg
27 november 2009
knoppen skrev:
Hejsan, köpte mig en BMW idag, men det är så att den drar olja, jag har kört ca 12mil och förut var oljan på mitten på stickan sen efter dagen var den precis under "min"

Vad kan detta bero på?

Skicka alla tipps.

Mvh Knoppen

Köpte du en 520i E36? tongue E34 ska det nog vara...

Att det läcker om packningar är kanske inte så konstigt om bilen stått några år, kanske någon packning som torkat, kan ju bli bättre om man kör en tjockare olja och motionerar bilen lite men troligast behöver du byta packningen. För att hitta vilken packning du ska byta är det enklaste att titta var det läcker, svårt att sitta över internet och gissa.
Senast redigerat av viccoA (27 november 2009)

193 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
viccoA skrev:
knoppen skrev:

Vad kan detta bero på?

Skicka alla tipps.

Mvh Knoppen

Att det läcker om packningar är kanske inte så konstigt om bilen stått några år, kanske någon packning som torkat, kan ju bli bättre om man kör en tjockare olja och motionerar bilen lite men troligast behöver du byta packningen. För att hitta vilken packning du ska byta är det enklaste att titta var det läcker, svårt att sitta över internet och gissa.

kolla min bilar så ser du, är det en E34? smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
27 november 2009
Vevaxel är den vanligaste ställen, mellan blocken o toppen är inte så ovanligt heller.

2 624 Inlägg
27 november 2009
knoppen skrev:
viccoA skrev:
knoppen skrev:

Vad kan detta bero på?

Skicka alla tipps.

Mvh Knoppen

kolla min bilar så ser du, är det en E34? smile

ja du har en E34.. smile

Sök