Köpråd! Toyota Supra MKIV vs Nissan 300zx

JDMCRAZE
24 november 2009 · 2 077 Inlägg

Säger bara SUPRAN direkt wink
Nu i helgen som var så åkte jag med i en singel 600 hästars Supra smile
Tror det ger mer körglädje än en 300zx med fast jag e nissan insnöad!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
HEATSEEKER
25 november 2009 · 198 Inlägg

Välj Supran! Har bara hört tråkigheter om 300:a bilarna.
Du kommer inte ångra dig, de kan jag garantera....!
Om den är helt orginal, då på ca 300hk så kostar det bara ca 10.000kr för att få ca 100-150hk extra.

Tweak
25 november 2009 · 379 Inlägg

Supran alla dagar i veckan.

Tyskstuk är äckligt.
gravityone Fixare
25 november 2009 · 321 Inlägg

Då jag kört båda skulle jag säga att ska du ha en orginal bil köp en supra helt klart.
Vill du ha MYCKET effekt köp en 300:a
Anledningen är att du få så mycket bättre körbarhet med en TT istället för dom där jävla singel konveterade bilarna. Helt värdelösa att köra till vardags (har testat)
Visst dom är roliga nångång ibland när man drar på lite men i ärlighetensnamn hur ofta kör man som en galning?
Tycker dessutom 300:an känns mer ombonad orginal och komforten går inte att jämföra.
Fundera vad du ska ha bilen till och ta ett beslut utifrån det.
Lycka till.

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
HEATSEEKER
25 november 2009 · 198 Inlägg

gravityone skrev:
Då jag kört båda skulle jag säga att ska du ha en orginal bil köp en supra helt klart.
Vill du ha MYCKET effekt köp en 300:a
Anledningen är att du få så mycket bättre körbarhet med en TT istället för dom där jävla singel konveterade bilarna. Helt värdelösa att köra till vardags (har testat)
Visst dom är roliga nångång ibland när man drar på lite men i ärlighetensnamn hur ofta kör man som en galning?
Tycker dessutom 300:an känns mer ombonad orginal och komforten går inte att jämföra.
Fundera vad du ska ha bilen till och ta ett beslut utifrån det.
Lycka till.

Du får upp en Supra TT till ca 450-500hk, min va mycket körduglig, körde på gatan, strippen och bankörning med min.
Ja tycker 450-500hk är mycket effekt??
Hur mycket effekt pratar du om i 300:an?

Hur är en singel helt värdelös att köra till vardags?
Kan förstå att det är jobbigt att det spinner och att den går som fan men hur ofta kör du full gas till vardags?
Funkar kanon att åka till jobbet eller åka å handla med....

lodiseN
25 november 2009 · 806 Inlägg

hur är drivlinan och så på 300an då?

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
merl
25 november 2009 · 202 Inlägg

gravityone skrev:
Då jag kört båda skulle jag säga att ska du ha en orginal bil köp en supra helt klart.
Vill du ha MYCKET effekt köp en 300:a
Anledningen är att du få så mycket bättre körbarhet med en TT istället för dom där jävla singel konveterade bilarna. Helt värdelösa att köra till vardags (har testat)
Visst dom är roliga nångång ibland när man drar på lite men i ärlighetensnamn hur ofta kör man som en galning?
Tycker dessutom 300:an känns mer ombonad orginal och komforten går inte att jämföra.
Fundera vad du ska ha bilen till och ta ett beslut utifrån det.
Lycka till.

Om man vill ha MYCKET effekt så känns det väl rätt meninglöst att inte använda den?
Jag älskar min singelsupra och draget i den, kör dock inte som en galning för det.
Man kan lätt ha den som en daily driver på sommaren, otroligt lättkörd så länge man inte varvar som en tok.
300ZX tycker jag rent designmässigt ser väldigt 80tal ut, Supran har bra mycket finare linjer och design.
Sen är väl motorn och drivlinan bra i båda bilar.. men hur lättskruvad är en 300ZX? Trångt o jävligt...

Jag råder trådskaparen till att köpa en Supra och BPU trimma den. Då har man ca 400-450hk och det är relativt driftsäker effekt.

Xabin
25 november 2009 · 391 Inlägg

men jag kan hålla med om att singel supra kan vara lite trist jämfört med dubbelturbo...

JohanR
26 november 2009 · 94 Inlägg

merl skrev:

gravityone skrev:
Då jag kört båda skulle jag säga att ska du ha en orginal bil köp en supra helt klart.
Vill du ha MYCKET effekt köp en 300:a
Anledningen är att du få så mycket bättre körbarhet med en TT istället för dom där jävla singel konveterade bilarna. Helt värdelösa att köra till vardags (har testat)
Visst dom är roliga nångång ibland när man drar på lite men i ärlighetensnamn hur ofta kör man som en galning?
Tycker dessutom 300:an känns mer ombonad orginal och komforten går inte att jämföra.
Fundera vad du ska ha bilen till och ta ett beslut utifrån det.
Lycka till.

Om man vill ha MYCKET effekt så känns det väl rätt meninglöst att inte använda den?
Jag älskar min singelsupra och draget i den, kör dock inte som en galning för det.
Man kan lätt ha den som en daily driver på sommaren, otroligt lättkörd så länge man inte varvar som en tok.
300ZX tycker jag rent designmässigt ser väldigt 80tal ut, Supran har bra mycket finare linjer och design.
Sen är väl motorn och drivlinan bra i båda bilar.. men hur lättskruvad är en 300ZX? Trångt o jävligt...

Jag råder trådskaparen till att köpa en Supra och BPU trimma den. Då har man ca 400-450hk och det är relativt driftsäker effekt.

Hej. BPU trim var det jag tänkte. Det räcker alla gånger för mig. men vad anser du om att köpa en utan import papper?

Mvh

gravityone Fixare
26 november 2009 · 321 Inlägg

ska du ha en bpu så skaffa en supra. Som någon skrev så ser den mer modern ut och effekten räcker till bra.

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
JohanR
27 november 2009 · 94 Inlägg

Hej.

Var iväg och tittade på en Supra idag. Köpte den aldrig. Måste fundera lite!
Enligt mätaren har bilen gått 12700mil. Inredningen är i bra skick, inte sliten. Utsidan var det några saker jag inte gillade. Ena sidokjolen måste lackas om, ett litet lacksläpp på vänster framskärm där skärmkant möter frontspoler. Någon liten repa här å där, ingen djup, har inte gått igenom lacken. Höger framskärm vad det, hm, vet inte hur jag ska förklara, absolut inte bubblig, men ser lite skumt ut. Men bilen såg fruktasvärt snygg ut! Den kändes bra att köra. Senaste bes var blankt papper. Koppling bytt för några hundra mil sedan.

Vad kan man begära av dessa bilar egentligen? Vad för skick bör de vara i om de kostar ca 120tk?

Vad tkr ni utifrån de intryck jag fick? Fick även ner bilen i pris en hel del.. Det jag tvekar mest på är servicebok och dokumentation på bilen. Men de kanske inte brukar finnas med på j-spec bilar?

Är jätte tacksam för snabba och seriösa svar! Försök svara på allt jag frågade nu. Jag har sån beslutsångest så jag mår fan dåligt. usch. vill inte göra en dålig affär....

Mvh
en förvirrad människa

Turbovin Turbo lover
28 november 2009 · 555 Inlägg

Tror dessvärre det kommit in en del skrot när det gäller Supra (säger inte att just den här är det men). Känns det inte helt rätt skulle jag se mig om efter en annan bil. Är ju lite av en dussinbil numera ändå, så det finns ju fler exemplar att välja på.

Senast redigerat av Turbovin (28 november 2009)

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
JohanR
29 november 2009 · 94 Inlägg

Nu är Supran hemma big_smile nöjd än så länge! Antar att tråden kan låsas då!

Mvh

zander
29 november 2009 · 371 Inlägg

Kul det blev supra,. helt rätt val,. hämta du den själv eller via firma ?

Life is a bitch, then u die
CrilleD
29 november 2009 · 831 Inlägg

Spännande! Berätta mer hur du upplever allt nu när du fått känna och klämma på den!

JohanR
30 november 2009 · 94 Inlägg

Tkr bilen känns riktigt skön att köra! Ligger som ett strykjärn på vägen! Original effekten räcker till just nu innan jag vant mig vid att sitta på fel sida! Visst ser den lite gammal ut innuti, men det kompenserar utsidan ordentligt smile

Men, en sak som ja märkte hemma. Ibland när man trycker på på tex 3ans växel, så hugger den till lite strax innan 4000rpm, känns lite som dåliga tändstift, men det blir inte alltid. Ska byta dom. Mer förslag?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang