10102
Sök

Uppgradera min saab 9000 2.0 turbo

glimmet
212 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Hej.

Har en saab 9000 2.0 turbo och är trött på att den är så klen, vill ha mera pulver under huven.
Har ni några förslag på vad jag ska pula i den?. Lär byta upp mig till en större turbo, soppapump, spridare och en IC.
Ingen som har något kit tillsalu eller har tips på vad jag ska köpa. Min kassa ligger på 10.000kr för tillfället.

Tack på förhand

Mvh // glimmet

1 489 Inlägg
9 december 2009
Köp en TD04 från en Aero och släng på den. En sådan hittar du för ett par tusenlappar. Sen ett bra chip som är gjort för just din bil, samt större spridare. IC kan du köra original med. Den håller iaf för upp till 1,5 bar wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

glimmet
212 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
MarcusL skrev:
Köp en TD04 från en Aero och släng på den. En sådan hittar du för ett par tusenlappar. Sen ett bra chip som är gjort för just din bil, samt större spridare. IC kan du köra original med. Den håller iaf för upp till 1,5 bar wink

Okej okej, spridare då? Kan jag köra med aero spridare ? dom "gröna" eller "röda" ? och en soppa pump ifrån en aero också?

Mvh // glimmet

1 489 Inlägg
9 december 2009
glimmet skrev:
MarcusL skrev:

Okej okej, spridare då? Kan jag köra med aero spridare ? dom "gröna" eller "röda" ? och en soppa pump ifrån en aero också?

Soppapumpen ska du nog inte behöva röra smile

Bli medlem på STCS, där finns mycket tips smile.. www.saabturboclub.com

Forum: http://forum.saabturboclub.com

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

glimmet
212 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
MarcusL skrev:
glimmet skrev:
MarcusL skrev:

Soppapumpen ska du nog inte behöva röra smile

Bli medlem på STCS, där finns mycket tips smile.. www.saabturboclub.com

Forum: http://forum.saabturboclub.com

Mvh

Okej okej, Vad ska jag köra med för spridare?

Mvh // glimmet

5 710 Inlägg
9 december 2009
Enligt dig själv:

* Större spridare
* Större lusftmassemätare
* Vassare kam
* Planad och portad
* 3" rostfritt hela vägen
* 3" downpipe

....så har du ju redan större spridare hmm ?
Behöver du mer bränsle?

Det svåra med din bil är styrsystemet.
Ett steg 3  är beprövat och funkar ofta bra med skapligt med snurr men sedan blir det värre.
Skall man byta till större turbo, spridare mm mm så måste man ju ha en programvara som lirar med detta och där ligge svårigheten.
Det är få aktörer på markanden som håller på med sånt gammelt, de enda är Speedparts men det är nog gammal skåpmat från förr de säljer = de utvecklar inget nytt.
Så att vända sig dit med massa smarrig hårdvara för att få en passande mjukvara är ingen idé.
Det finns några privata brännare men igen det är svårt att få till.

Hur vet jag detta då......jo jag har själv försökt under att antal år.
Jag tröttnade och bytte till ett nyare styrsystem som öppnade mååååånga dörrar.

Så mitt råd är.....ett bra steg 3 kanske med röda spridare med avstämt LH-chipp brukar bli bra på dessa bilar.
Skall man vidare så byt styrsystem eller kanske ännu bättre byt bil.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

987 Inlägg
11 december 2009
jonTe, glimmet har bara skrivit massa jävla dynga där utan att det stämmer smile

i like it load

Sök