6797
Sök

Vilken motor har jag i min Saab 9000 t -89?

832 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Nu är det så att jag har fått mig en Saab och jag undrar vart på motorn man kan hitta motorkoden? Det är så att det står att det ska vara en 2,0 när man tittar på meca tex men är lite osäker för det sades att det var en 2,3 när jag fick den. Sen har jag en fråga till oxå finns 2,0an som fulltryckare oxå eller bara som lätt?

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

888 Inlägg
15 december 2009
En bild på motorn hade vart bra. En så tidig som 1990 finns bara i fulltryckare har antingen 160-175-185hk. Din motor ska heta B202L, B202XL.

Mvh Henke

832 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
En bild på motorn hade vart bra. En så tidig som 1990 finns bara i fulltryckare har antingen 160-175-185hk. Din motor ska heta B202L, B202XL.

Mvh Henke

Jo jag förstår att det är svårt att veta utan att ha sett motorn. Men jag var mest ute efter var jag kan hitta motorkoden på motorn för att se om det är en 2,0 eller en 2,3. Enligt Meca så ska det sitta en B202L (160 hk) i den tror jag. Men är det trionic-5 på dom gamla oxå eller är det på dom nyare? Jag kan ta en bild idag och lägga upp sen.

888 Inlägg
15 december 2009
Du ska inte ha trionic 5 utan LH-jetronic om  nu någon inte bytt allt vill säga. Trionic kom 1993 men då endast på 200hk och aero 225hk.

Mvh Henke

832 Inlägg
15 december 2009
Trådstartare
Kollade idag och det är ingen som bytt motor så det sitter en B202 med jetronic i. Men det ska väll gå att skrämma liv i den där oxå tycker jag. Sitter ju en automat i nu men har funderingar på att byta till manuell så småningom. Farsan har ju en 91a med 2,3 som står och har blivit sönderslagen så man kanske skulle flytta över hela paketet. Men det som är problemet där är att spjällägesgivaren är trasig och det är den modellen som inte går att byta på ett normalt sätt. Men skulle det funka å köra med samma styrboxar och spjällhus som sitter på B202 kanske?

Sök