4865
Sök

Vad är dieselkrök till för?

551 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
har sett att folk har något som tydligen kallas "dieselkrök" eller "dieselböj" men vad är det till för? fyller det ngn funktion eller är det bara snyggt?

snälla svara annars kommer jag inte kunna sova inatt wink

Haters gonna hate.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
18 december 2009
rikta ner avgaserna i backen

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

295 Inlägg
18 december 2009
dieselböj är väl igentligen till för att den äckliga svartröken dieselbilarna gör ifrån sig ska  föras ned i marken istället för bilarna bakom ska bli svarta och  lukta kräk big_smile

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

734 Inlägg
18 december 2009
"diselkrök" är ju inget specielt igentligen utan bara ett rör som är böjt neråt mot marken..

1 827 Inlägg
18 december 2009
När vi började använda det på civicarna för en 3-4 år sedan var för att minska ljudvolymen. Hade man en japs som riktades rakt mot DB mätarna på Mantorp så lät det betydligt mer än om man riktade den ner istället.

Sen har det ju blivit fluga av det nu på sistone...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

551 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
tack för svaren. sov gott inatt wink

Haters gonna hate.

5 111 Inlägg
19 december 2009
Fluga och fluga... Det är då nedåtriktat på samma sätt på min 25 år gamla merca som har en originalslutdämpare. wink Så jag vet inte om det är nån fluga... Dock är det ju ett av de få vettiga sätten att avsluta ett avgassystem på, diskret och cleant, inte nån utstickande rörstump som är tvärt avhuggen...

1 827 Inlägg
19 december 2009
Volvo544special65 skrev:
Fluga och fluga... Det är då nedåtriktat på samma sätt på min 25 år gamla merca som har en originalslutdämpare. wink Så jag vet inte om det är nån fluga... Dock är det ju ett av de få vettiga sätten att avsluta ett avgassystem på, diskret och cleant, inte nån utstickande rörstump som är tvärt avhuggen...

Det är standard på dieselbilar, men fluga på bensinare...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Fire And Silk
2 254 Inlägg
19 december 2009
Eisenhut skrev:
Volvo544special65 skrev:

Det är standard på dieselbilar, men fluga på bensinare...

Standard på min Merca också, och det är då ingen Dizlare wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
19 december 2009
sitter nedåtriktat på de flesta bilar.
vissa 90 grader o andra lite mjukare.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 634 Inlägg
19 december 2009
det sitter väl mest där för att avgaserna inte ska sota ner bakändan på din bil. (finns säkert fler anledningar)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Sök