6075
Sök

Saab 9000 cse -96 Byte av Boxen

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
Tjenare allihopa smile
Nu e jag trött på att det inte händer så mycket när jag trycker på gasen,
Har som sagt en Saab 9000 Cse (ltt) och har precis skaffat mej en magnetventil, nu e det ju så att jag måste ha en box med anan programvara i, fubnderar på vilken box skall jag ta? Ska jag ta en box från en 9000 Aero, Eller ska jag ta en box från en Cse (FTT)?
Går det bara slita ur den gamla o trycka i den nya så funkar allt, elle måste jag koppla upp mej till Tech 2an??
vad ska jag göra för inställningar då??
anledningen till att jag frågar e på grund av att min bror har en lika dan bil som mej som förra ägarenbyttt box i och då funkar inget på bilen tex startspärren eller att man inte får någon kontakt med Tech 2an.
Tack För alla svar smile
Uppskattar verkligen inte folk som sejer att jag stavat fel eller liknande Pga att jag har dyslexi...

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 december 2009
Det är bara o skaffa en till box, men för att det ska vara plug'n play så är det lättast att köpa en box med startspärr om du har det, eller en box utan startspärr om du inte har en i bilen smile Du kan ju antingen ha 200hk boxen, eller 225hk aero boxen (den röda) Det får du välja, men jag skulle tro att aero boxen är mappad osv för aero turbon, och spridare, vilket du måste byta då.. men köp 200hk boxen, eller köp en box och testa med t5 suite. Om du inte hittar ett steg 1 eller mer smile

1 497 Inlägg
30 december 2009
VSS (startspärr) kom 1996.

Är din bil från -96 eller tidigare så skaffa en box av dessa årsmodeller (94-96).
Är din bil av senare -96 års modell eller nyare än detta så har du startspärr.
Då kan du antingen skaffa en box med VSS och gifta in. Alternativt bara stoppa i en
box av äldre modell. Observera då att du inte har någon VSS kvar.

Har du inte tänkte att byta turbo så skaffa en box från 2,3T.
Alltså inte AERO.

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
okok, vad är det för skillniad på turbosarna?
Tack för alla skysta svar big_smile

Älskar Emelie<3
339 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
jo föresten e inte så inne i vad delar och sånt heter men vad ska jag söka på för slags box?? apc box?

394 Inlägg
31 december 2009
sök på trimm saab 9000 eller chip eller stwg 1 steg 2 et.c

har en ftt box tillsalu!

vem fan är maptun?

Sök