Motorolja från biltema funkar bra?

Tom Darth Vader
3 december 2009 · 1 644 Inlägg

Biltemas duger fint om det itne är superräcerbilar. Har kört det i alla mina, dock ej bmwn, har ej bytt olja på den än tongue

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
cdx873v
4 januari 2010 · 16 Inlägg

vw___tompa skrev:
Rätt mig om jag har fel men biltemas olja är samma som statoils olja. Dom tappas på samma ställe bara att det är olika förpackningar. Själv så kör man på lite dyrare olja, Midland kostar ca 700kr för 5 liter.

Jag sökte jobb på Statoil i Nynäshamn för ett par år sedan. då såg jag med egna ögon att de fyllde Biltemadunkar på processbandet. vi fick nämligen en genomgång av fabriken innan intervjuverna. jag stod max en meter ifrån bandet så jag vet vad jag såg. men det behöver ju inte betyda att det är samma oljor i Statoils dunkar som i Biltemas.. eller gör det det?

Klart är alla fall att Biltema har väl ingen egen fabrik att framställa olja på? så någon måste ju förse dem med det..

Thullen
4 januari 2010 · 1 653 Inlägg

Har inte orkat läsa alla sidor i tråden så detta är kanske redan sagt men...
kan ju tipsa er om att knata in på Swedol istället.
4L 10W-40 för 169 spän ink moms.
men skippa skitsnacket för det är fasen ingen skitolja, bara vettigt prissatt.
Sen får ju folk betala vad de vill för olja såklart, men vaför betala 500 spän mer än nödvändigt för samma produkt?

Senast redigerat av Thullen (4 januari 2010)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
gamlingen
4 januari 2010 · 5 198 Inlägg

Thullen skrev:
Har inte orkat läsa alla sidor i tråden så detta är kanske redan sagt men...
kan ju tipsa er om att knata in på Swedol istället.
4L 10W-40 för 169 spän ink moms.
men skippa skitsnacket för det är fasen ingen skitolja, bara vettigt prissatt.
Sen får ju folk betala vad de vill för olja såklart, men vaför betala 500 spän mer än nödvändigt för samma produkt?

jag kör swedol 5/40 i volvon,, funkar kanon.. biltema 10/40 i audin.. funkar kanon

cdx873v
5 januari 2010 · 16 Inlägg

skönt att höra. har swedol dextron 3 (okq8) i automatlådan. då ska jag köra swedol helsyntet i motorn nästa gång också.

Ne_Mesis
5 januari 2010 · 283 Inlägg

skillnaden på oljor är inte själva oljan utan tillsattsen i oljan som teflon som är bra vid 9000rpm plus koroosionshämmande medel som märks efter 20000 mil etc så oljorna är designade för mer extrema förhållanden. idah finns det tilsattser vid sidan av som slick 50 etc.

Project
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=161067
Tack Till !! - Elajo Mekanik - TARD - Guran Man -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang