Nån som har åkt dit för tonade framrutor den sista månaderna ?

Kriillee
9 januari 2010 · 110 Inlägg

Thorsella skrev:

G-Bruno skrev:
Åkte dit igår på 500kr enligt "Bilen har monterad utrustning som inte är lagligt godkänd av Trafikstyrelsen".
Men nu till frågan, åker jag på ombesiktning nu bara för det eller? Sades inte något om det på plats, krävs det ett särskilt tillbud för detta? Står nämligen inte ens på bötern vad det gäller förutom det som står här ovan...
Kan ju tillägga att mina framrutor är så pass mörka att man inte ser ansiktet innanför när det är mörkt ute, och det va det så klart...

Blev själv också stannad av s*uten nu i kväll

500kr i böter för tonade framrutor jag sa att de skriver jag inte på, då kör vi hällre rättegång
"jag kör alltid med rutorna nere så de är inte olagligt att ha toning då"


vet flera stycken som blivit stannade för strunt summor, och det blir aldrig några rättegångar för det är för små summor??

hur är det igentligen hehe

rättegång blir det inte, du får ett straffföreläggande från åklagaren. så du får böteslappen hem ist från en åklagare, betalar du inte inom 30dagar får du ett brev att du har tio dagar på dig att betala:)
två månader sen jag torskade på tonade rutor, rycka och papper till åklagaen.
var bara hem och tona om, blivit stoppad och dom säger bara att jag ska rycka toningen varje gång;)

MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
9 januari 2010 · 455 Inlägg

fripppe skrev:
Hur är det på ombesiktning, visst åker man bara in och visar upp rutorna, eller är det ombes på hela bilen?

Man åker bara in och visar att det inte sitter någon solfilm på rutorna.
Så gjorde jag med min gamla Seat iaf.

Senast redigerat av MrInfinity (9 januari 2010)

Rock-Star
9 januari 2010 · 2 982 Inlägg

men om polisen haffar er med toning fram, ger de endast böter och låter er åka vidare?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang