Köpt bil, säljaren döljde en MASSA fel!

Ekis!
10 januari 2010 · 1 210 Inlägg

Men inte handlade denna tråd om försäkring på bilen när man gjort affär??
eller har jag missat i början vad TS undrade över??? wink

hellrejjser Bingolotto elller !
10 januari 2010 · 79 Inlägg

Ekis! skrev:
Men inte handlade denna tråd om försäkring på bilen när man gjort affär??
eller har jag missat i början vad TS undrade över??? wink

lollollol hahaha.... Mycket skumt snack i denna tråd nu ja....  Och jag ska bidra med lite till tongue

Man kan inte alls teckna en försäkring bakåt i tiden.. yikes Då är det i så fall hos Gunnars försäkring och falaffel AB eller nåt annat skumt bolag...


Hmm, kom på att jag nog inte ens läst förstasidan så jag ska inte lägga mig i detta egentligen big_smile
ööver and uut...

Senast redigerat av hellrejjser (10 januari 2010)

sundin_omega Mr Roy
10 januari 2010 · 86 Inlägg

azid skrev:

sundin_omega skrev:
man måste fixa försäkring direkt annars kostar det 100 kr om dagen från det datumet som ägarbytet äger rum å du måste ringa å tekna försökring samma dag för man kan ej täkna försäkringen bakåt...

jo man kan visst teckna bakåt....

gorg gissningarnas mekka

Det är ingen gissning har själv råkat ut för det å pratat med flera försäkringsbolag om detta å man måste tekna försäkring från samma datum som man skriver på ägarbytet så om du nu kan tekna försäkring bakåt i tiden kan du ju upplysa oss om vilket försäkringsbolag som du lyckats med det på!!!!

:lol
Ekis!
10 januari 2010 · 1 210 Inlägg

sundin_omega skrev:

azid skrev:

sundin_omega skrev:
man måste fixa försäkring direkt annars kostar det 100 kr om dagen från det datumet som ägarbytet äger rum å du måste ringa å tekna försökring samma dag för man kan ej täkna försäkringen bakåt...

jo man kan visst teckna bakåt....

gorg gissningarnas mekka

Det är ingen gissning har själv råkat ut för det å pratat med flera försäkringsbolag om detta å man måste tekna försäkring från samma datum som man skriver på ägarbytet så om du nu kan tekna försäkring bakåt i tiden kan du ju upplysa oss om vilket försäkringsbolag som du lyckats med det på!!!!

Ja sen bjuder vi in Japmax på forumet så han får sparka dig lite i ansiktet och tala om att man ska ta reda på fakta innan man påstor nått!!! lol

förövrigt så håller jag nog med sundin_omega tongue

sundin_omega Mr Roy
10 januari 2010 · 86 Inlägg

problemet är ju som så att om han nu kommer skicka in ägarpapprena så måste ju försäkringen va teknad från det datumet annars kan det ju bli dyrt med räkningen ifrån trafikförsäkringsföreningen eftersom dom tar ut en kostnad på minimum 100kr om dagen (har jag fått förklarat från mer än ett försäkringsbolag) så det kan ju krabba till det rejält om ägarbytet skulle gå igenom från det datumet då bilen handlades från början!

:lol
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang