6350
Sök

Läcker kylavatten 740 16v 88b

Tattoo
13 januari 2010
Trådstartare
tja alla. 

Min vinterbil just nu läcker kylavatten. i expatjonkärlet är det kallt vatten hela tiden och det försvinner när man har kört och bilen står stilla. har sett att det ibland har droppat från svänghjulskåpan undetill på bilen men annars så ser man inga spår av läcka. bra värme är det i henne för övrigt går som en volvo ska och tempen står där den ska vara.  Kan det vara toplockspackningen som håller på att gå så det blir sån tryck i henne när hon står stilla?   

om ni undrar igen så är det en 740 16v 1988b
Senast redigerat av chrizz (13 januari 2010)

Whatever :)
1 652 Inlägg
13 januari 2010
hmm öppna expantion kärlet och lukta på vattnet.. luktar de olja?
lägg dig under bilen och tappa ut lite ojla från tråget och är de vit gegga så drar hon in vatten.. = topplocks packningen som du tror.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Administratör
11 968 Inlägg
13 januari 2010
"behöver svar på frågor omgånde!!!!!!!!" är inget som behöver skrivas i rubriken. Alla vill nog ha svar lika omgående.

Rubrik redigerad.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

5 198 Inlägg
13 januari 2010
Man får väl svar när folk svarar,, annars får man svar sen..

Tattoo
13 januari 2010
Trådstartare
hmm skulle skrivit allt tydligen. Länge sen man var volvo nörd men  inge vatten i oljan eller i expatjonskärlet eller vitt kladd på ojle locket . bara ett högt tryck. ska kör med locket lite öppet så får vi provtrycka systemet senare i dag.   

satt det standart på vissa av dessa en diffad bakaxel? för på denna sitter det slungdiff ?   

hur mycket han man fått upp denna maskin utan turbo och en fet hög med stålar. tänkte om jag byter topp packning så kan jag svarva om kammarna och match porta henne och byta till ställbart soppa tryck mätare och svetsa ett exttraktor system på samma gång. kan man få 200 ca hk ur henne då ??

Sök