6890
Sök

Felsökte volvo 960 behöver hjälp!

254 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Felsökte min 960 idag fick följande fel

Bilen är en volvo 960 -91, automataren börja klabbar så felsökte den.. mina lägesalternativ S-E-W läge blickar och har svårt att starta bilen om den är kall och har stått i nåt annat än P innan man starta

114 - väljarströmställaren för växellådsprogram -avbrott -- troligt orsak /kretsbrott

143 - växellådans kickdown - kontakt - kortslutning till stomme -- trolig orsak/ledningar

313 - växellägeskontakt -- trolig orsak felaktig justeringar

nu vad ska jag göra ?? var ska jag kolla osv? något som ska bytas?

254 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Dansken_fire skrev:
Felsökte min 960 idag fick följande fel

Bilen är en volvo 960 -91, automataren börja klabbar så felsökte den.. mina lägesalternativ S-E-W läge blickar och har svårt att starta bilen om den är kall och har stått i nåt annat än P innan man starta

114 - väljarströmställaren för växellådsprogram -avbrott -- troligt orsak /kretsbrott

143 - växellådans kickdown - kontakt - kortslutning till stomme -- trolig orsak/ledningar

313 - växellägeskontakt -- trolig orsak felaktig justeringar

nu vad ska jag göra ?? var ska jag kolla osv? något som ska bytas?

oj såg att det är fel tråd

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
14 januari 2010
börja med att nollställa bilen å se om felen återkommer
du kan också kolla alla kontakter på vänster sida om lådan om dom har ärjat eller om kablarna är skadade

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

254 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
börja med att nollställa bilen å se om felen återkommer
du kan också kolla alla kontakter på vänster sida om lådan om dom har ärjat eller om kablarna är skadade

har nollställt den hela tiden, en tanke var att byta olja då den fyser sig tjock eller nåt

Sök