6981
Sök

Vw golf 2 , motorbyte från 1,6 - 1,8 16v gti

stRaend
23 januari 2010
Trådstartare
Som rubriken lyder, tänkte byta motor i min golf -88 1,6l till en 1,8l 16v gti.

Vad är det som behöver bytas? Ny på detta området så vill gärna veta allt som behöver bytas för att man ska klara av en reg. besiktning. smile

//stRaend

2 665 Inlägg
23 januari 2010
Först säger jag som de flesta: är det inte enklare att köpa en gti 16V då?? finns många, både vrak o fina.

Annars ska du skaffa en PL motor för den har kat. 129hk. KR utan kat har 139hk men tror inte de godkänner en utan kat idag.

Tror du ska ta växellåda också så det funkar bra. Även bromsar måste bytas. sedan ska du göra en regbeiktning.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

16 197 Inlägg
23 januari 2010
Rickard-v skrev:
Först säger jag som de flesta: är det inte enklare att köpa en gti 16V då?? finns många, både vrak o fina.

Annars ska du skaffa en PL motor för den har kat. 129hk. KR utan kat har 139hk men tror inte de godkänner en utan kat idag.

Tror du ska ta växellåda också så det funkar bra. Även bromsar måste bytas. sedan ska du göra en regbeiktning.

de en jävla massa jobb att byta motor.. ja har gjort exakt de på min mattsvarta jetta.  å man måste byta ALLT.. 

motor,växellåda,bromsar,soppapump,elsystem,mätarhus,avgasrening annar kommer den aldrig gå att regga in.

så de e fan så mycke lättare å billigare att köpa en fräch gti.

de nab dom kan göra e att byta till en 2,0 motor.. den ser exakt ut som en 1,8. smile
Senast redigerat av evilaudio (23 januari 2010)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

stRaend
23 januari 2010
Trådstartare
tack för svaren. blir nog att köpa en gti 16v senare verkar det som tongue

Sök