6550
Sök

Frågor angående påställning, försäkring vid köp av o.bes bil som ska köras hem?

956 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Hej har tittat på en bil som man fått lust att köpa. Men problemet är att en finns 30 mil bort och ej är besiktigad eller påställd.

Kan jag i samband med ägarbytet ställa på bilen och få den få den skattad och besiktigad, så man kan köra den därifrån "ganska" lagligt? Vill inte förlora körkortet på kuppen.

Men vad jag förstått får man ju framföra en bil om man ska till besiktning eller verkstad bara den är skattad och besiktad, så då kan man ju kringå reglerna lite och åka till besiktningen hemma och det värsta som kan hända är 1500 i böter.

Men som sagt stämmer det jag skrivit och kan man ställa på bilen vid köpet med försäkring och skatt så man får åka?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Fattig student
1 282 Inlägg
23 januari 2010
Beställ besiktningstid hemmavid, du får ju köra närmsta väg till bilprovningen.. Måste dock vara påställd och försäkrad..
Senast redigerat av Tiger1978 (23 januari 2010)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

956 Inlägg
23 januari 2010
Trådstartare
Tiger1978 skrev:
Beställ besiktningstid hemmavid, du får ju köra närmsta väg till bilprovningen.. Måste dock vara påställd och försäkrad..

Var så jag tänkte att göra, fast herr konstapel kan nog bli lite purken om man gör det, men det är inget man förloror körkortet för big_smile

Men det är just påställningen och försäkringen jag vill ha svar om. Kan man göra detta i förväg eller hur blir det?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

OEM <3
6 957 Inlägg
23 januari 2010
Försäkringen kan du skaffa i förväg, typ dagen innan eller några timmar innan du åker, no problemas.
Men såvitt jag vet så kan inte just du ställa på bilen på en gång utan nuvarande ägaren, då får han betala
resterande skatt, men det kan man ju alltid komma överens om när ni pratar affär så att säga.

OEM <3

4 767 Inlägg
23 januari 2010
Hyr en biltransportkärra och dra hem den.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sök