6995
Sök

Tändsystem till camaro gen 3

25 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Kollat på tändsystemet på min 305 v8 och det ser rätt risigt ut:/ stiften och kablarna är riktigt fula (6mm tändkablar) vet inte skicket på rotor. har fundering på att byta hela systemet. vill ha ett bra system för gata. Vad jag har fattat det som finns det någon "box" som förstärker tändningen samt ger flera gnistor?
Ska tydligen ge bra effektökning om man kör med hög komp..

Vad ska man köpa för system som är bra och prisvärt? Gärna ett som säljes komplett också.
Hadde tänkt mig runt 4000:-

1 482 Inlägg
24 januari 2010
Byt stift, rotor, kablar, rotor istället.

Ett eftermarknads tändsystem ger några extra hästar helt klart då du kan mappa bilen ordentligt.
Därimot kostar ett eftermarknads system mer än 4000kr

Min tips smile

BLT Service
Theracords Music Label

4 682 Inlägg
24 januari 2010
Köp nya original delar istället. Med rätt inställd förgasare behöver man inget högeffekts tändsystem.

25 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Okej smile ja nya stift och kablar e iaf givet, så någon "box" är alltså inte nödvändigt? ska man ha brytarlöst tändsystem vet inte om jag har det? och vad gör ett sånt hmm sorry om det e en dum fråga..

btw, vilka stift och kablar ska jag köpa? funderar på 8mm kablar ist borde väl vara bättre?

4 682 Inlägg
24 januari 2010
Camaro_mange skrev:
Okej smile ja nya stift och kablar e iaf givet, så någon "box" är alltså inte nödvändigt? ska man ha brytarlöst tändsystem vet inte om jag har det? och vad gör ett sånt hmm sorry om det e en dum fråga..

btw, vilka stift och kablar ska jag köpa? funderar på 8mm kablar ist borde väl vara bättre?

Nej en box är inte nödvändig.
Du har troligen redan ett brytarlöst HEI system. Ett  brytarlöst system är ett sånt som inte har några brytarspetsar.
8mm kablar räcker långt.

25 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Hittade detta på blocket, känns som ett rimligt pris iaf? är något av dessa system något att ha? vilket isf?http://www.blocket.se/varmland/Msd_tandsystem_25496541.htm?ca=16&w=3

Sök