7371
Sök

saaben hackar till vid 3 000 RPM vid gaspådrag

394 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
hejsan allt glatt folk!

har uppstått en s.k "hackning" eller att det huger till vid gaspådrag dock bara på 5;ans växel,
runt 3000 rpm, när den börjar ladda lite, felt uppstog på motorvägen vid omkörning då den bara slog "ifrån" och hög till. någon som har en fundering om vad det kan fela?

notis* kör med urballade motorbussningar nu så den huger rejält vid vanliga växlingar
*bussning vid växellåda och *övremotorbussningar

allt annat verkar normalt.

EDIT: powerflex bussningar ska i nästa vecka

bilen det handlar om är en saab 9000 cse 2,3 turbo steg 3 trimmad

Mvh Oskar
Senast redigerat av Von-Aron (31 december 2009)

vem fan är maptun?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 december 2009
skoda felicia 1,6 diesel eller?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

394 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
NITROUS skrev:
skoda felicia 1,6 diesel eller?

oj glömde skriva vilken bil det handlar om, det är såklart min bil som visas vänster om i spalten "mina bilar" smile alltså en Saab 9000 cse 2,3 96a steg 3 paket..

vem fan är maptun?

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
31 december 2009
Låter ju som laddet skenar iväg och sen klipper den, sen blir blir ju mycket vrid när laddet kommer på lägre varv och när de går trögt att öka farten på en hög växel. Har de alltid varit så eller har de blivit nu.  Jag hade likadant på en volvo turbo för 7år sen, den högg om man gav fullt från lägre varv på femman. Fast aldrig några problem efter över 3000varv eller om man växlade ner så man hamnade i det registret över 3000varv.
Senast redigerat av Niklasw (31 december 2009)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

394 Inlägg
31 december 2009
Trådstartare
Niklasw skrev:
Låter ju som laddet skenar iväg och sen klipper den, sen blir blir ju mycket vrid när laddet kommer på lägre varv och när de går trögt att öka farten på en hög växel. Har de alltid varit så eller har de blivit nu.  Jag hade likadant på en volvo turbo för 7år sen, den högg om man gav fullt från lägre varv på femman. Fast aldrig några problem efter över 3000varv eller om man växlade ner så man hamnade i det registret över 3000varv.

var så att vi lekte med en skoda diselturbo och det gick fint att köra om helta tiden säkert 10 omkörningar sen när vi släppte förbi han och skulle dra på( notera 5an + fullbil ) så började den, sen gjorde vi likadant igen för att se om den skulle bete sig likadant, och det gjorde den, men efter 3000 rpm var det inga problem då vi gasade från 100-180 på 5an utan "hack" innan.

var nästan så som du säger, att den klipte laddtrycket för stunden. ? men hur kollar jag över GLT och det? kanske borde byta till en forge wg, som håller tätt med, ska sitta en hårdare fjäder i min wg nu. men han håller tätt nu ( och innan )

vem fan är maptun?

394 Inlägg
2 januari 2010
Trådstartare
någon mer som har en fundering?

vem fan är maptun?

394 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
ingen? smile

vem fan är maptun?

5 710 Inlägg
26 januari 2010
Missat regeln?:
§4 Lyftning av trådar (gäller forumet)
Meningslösa inlägg för att lyfta en tråd är inte tillåtna.

mvh Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Sök