3474
Sök

Köpråd: Mazda RX-8

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Som rubrik lyder, blev skit sugen på en rx8 för ett tag sen och ska ev köpa en nu till februari.
så jag undrar förljande:

Är de lätt trimmade?
Håller de bra?
Kända fel?
Vad tycker ni om wankel motor?

samt andra roliga spec som tex: 0-100? toppfart mm mm

alla tips/råd är välkommna

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

321 Inlägg
1 januari 2010
Kolla med Chippen här på GORG! han kan det mesta om Mazda!

806 Inlägg
1 januari 2010
ExCon skrev:
Som rubrik lyder, blev skit sugen på en rx8 för ett tag sen och ska ev köpa en nu till februari.
så jag undrar förljande:

Är de lätt trimmade?
Håller de bra?
Kända fel?
Vad tycker ni om wankel motor?

samt andra roliga spec som tex: 0-100? toppfart mm mm

alla tips/råd är välkommna

http://www.automotorsport.se/biltester/ … otts%E4ker där har du begagnat test. Dom ska inte ha några kända fel, och skall vara väldigt driftsäkra

Brap Brap Brap
149 Inlägg
13 januari 2010
Finns endel trådar om Rx-8, även om inte så många av dom är riktade direkt på Rx-8an. Mitt tips är att besöka Svenska Wankelregistret.se. Där kan du komma i kontakt med fler ägare och söker du runt lite innan så hittar du säkert endel av den infon som du söker!

Lycka till! /Levinsson

31 Inlägg
26 januari 2010
tänk på att rx8:a är ingen street race bil... Det är mer banbil.. Redigt lätt manövrad...
Ljudet i höga varv imponerar på dom flesta inne i bilen...  Annat och tänka på är att dom kan
vara svårstartade, dock tycker jag att den startar rätt ok... Bensinförbrukningen är lite högre.
Jag ligger på ca 12 L när jag kör lungt och nästan lagligt.. Kända fel är tätningarna på rotorerna
men inget jag känner till att många har drabbats av här i sverige? Dom ska vara bättre än
på dom tidigare rx modellerna..  Min har rullat 9600mil och tätningarna håller än..

Tycker personligen att Rx8:an e kanon bil.. Extremt mycket bil för pengarna! Vad det gäller trim så finns
det trådar om det på wankelregistret..

Sök