6530
Sök

Köpråd 9-3 Aero 02

69 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
Hej!
Är sugen på att köpa en saab 9-3 aero -02.  Vad ska man tänka på? Vad är dom "vanliga" felen?
Vill ha all info jag kan få=)

Vad är ett rimligt pris för en 9-3 aero -02 som gått 11000mil??? vad tycker ni??

Tack på förhand....
Senast redigerat av joppevir (3 februari 2010)

OEM <3
6 957 Inlägg
29 januari 2010
Det är kedja.

Kolla in stcs.nu oxå.

Annars så kan du ju bläddra igenom alla dessa sidor: http://www.garaget.org/forum/search.php … 1794627394

Mvh

OEM <3

RS
886 Inlägg
30 januari 2010
Ett fel jag känner till som en del haft problem med är vevhusventilationen. Det kan bytas med ett uppgraderingskit för cirka 1500 spänn på verkstad så är det lugnt eller så gör man det själv för typ en hundring! smile

Focus RS

OEM <3
6 957 Inlägg
30 januari 2010
Bostrom skrev:
Ett fel jag känner till som en del haft problem med är vevhusventilationen. Det kan bytas med ett uppgraderingskit för cirka 1500 spänn på verkstad så är det lugnt eller så gör man det själv för typ en hundring! smile

Saabverkstaden här hemma tog 990kr för detta inkl. material, kitet kostar ca 330kr till bilen.
Helt klart värt att göra vare sig det är gjort eller ej.

OEM <3

69 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Bjork skrev:
Bostrom skrev:

Saabverkstaden här hemma tog 990kr för detta inkl. material, kitet kostar ca 330kr till bilen.

Menar du att det är värt att göra även om det redan är gjort på bilen??

STREETRACER
892 Inlägg
30 januari 2010
vilken 9-3??  ss/sc elr og93?

jag sitter på en hel del info om og93 aero iaf... annars kan du toksöka på stcs smile
Senast redigerat av Sketstopp24v (30 januari 2010)

Bmc Crew

69 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Sketstopp24v skrev:
vilken 9-3??  ss/sc elr og93?

jag sitter på en hel del info om og93 aero iaf... annars kan du toksöka på stcs smile

Ge mig all den infon då smile hehe.. det är en og som är aktuellt...

RS
886 Inlägg
30 januari 2010
joppevir skrev:
Bjork skrev:
Bostrom skrev:

Menar du att det är värt att göra även om det redan är gjort på bilen??

Är det redan gjort kan jag inte tänka mig att det är nödvändigt men annars är det en billig motorförsäkring om det inte är gjort smile I och för sig brukar dom rengöra den vid service tror jag, men skadar inte att byta detta ändå! Ska göra det på min!

Focus RS

Sök