6389
Sök

Kupefläckten Volvo 240 "Hjälp"

Redneck life
357 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Hej är så att jag skaffat mig en volvo 240gl-87a och är så att kupefläckten inte fungerar, händer verkligen ingenting. jag undrar vad det kan vara för fel om det kan vara något enkelt? eller måste jag byta hela värmepaketet? Andledningen till att jag frågar detta innan jag börjar med det så är det för att tråkigare jobb än att byta värmepaket får man ju leta efter...

Tacksam för snabba svar:)

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?

176 Inlägg
22 januari 2010
Du behöver inte byta värmepaketet på 240 in, men tyvärr e det lika tråkigt o trångt o byta fläckten. De e säkert den som e pajj dom e rätt kända för det, du byter den på insidan o den sitter bakom mittkonsollen så du tar den via högersidan, plocka bort plastpanelen sen får man ligga ner om man kan så man kommer till........ tips köp en bok på 240 för nån 100 lappar de hjälper dig om du inte vet hur du ska göra

Redneck life
357 Inlägg
22 januari 2010
Trådstartare
Swirre66 skrev:
Du behöver inte byta värmepaketet på 240 in, men tyvärr e det lika tråkigt o trångt o byta fläckten. De e säkert den som e pajj dom e rätt kända för det, du byter den på insidan o den sitter bakom mittkonsollen så du tar den via högersidan, plocka bort plastpanelen sen får man ligga ner om man kan så man kommer till........ tips köp en bok på 240 för nån 100 lappar de hjälper dig om du inte vet hur du ska göra

Tack för svar=) jo jag vet allt hur jag ska göra det men hade hoppats på att det kunde varit något annat för lite mycket jobb om det sedan visa sig att det kunde gått på ett enklare sätt. men får nog bli att börja byta den då:)

- Läppglans?

176 Inlägg
22 januari 2010
reaser skrev:
Swirre66 skrev:

Tack för svar=) jo jag vet allt hur jag ska göra det men hade hoppats på att det kunde varit något annat för lite mycket jobb om det sedan visa sig att det kunde gått på ett enklare sätt. men får nog bli att börja byta den då:)

Jag förutsätter ju att du kollat säkringarna då innan ??

Älvdalen
33 Inlägg
27 januari 2010
bytte hela fläktsystemet i min 240 förra veckan.. har aldrig gjort det förr men det var inte så svårt och drygt som alla påstår smile nu funkar allt och det är väll fint på vintern smile

Redneck life
357 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
nacku skrev:
bytte hela fläktsystemet i min 240 förra veckan.. har aldrig gjort det förr men det var inte så svårt och drygt som alla påstår smile nu funkar allt och det är väll fint på vintern smile

oki:) tänkte byta värmepaketet nu i helgen isamband med att jag ska byta inredningen=) får la hoppas det går bra:)

- Läppglans?

1 915 Inlägg
28 januari 2010
Är säkringarna hela så får du byta fläkten, eller hela värmepaketet.
Väldigt vanligt fel på 240...
Lite trångt och tråkigt, men tar inte så lång tid att byta. Sist tog det 1½ timme med lite pausar och då skruvade jag ändå sakta... För en del tar det många timmar att byta, snabbades jag läst nån byta var runt 30min har jag för mig.

Finns en guide på Svenska 200 klubbens forum, som du kan kolla, om du inte vet hur allt sitter.

Vanlig guide: http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=30099
Snål guide: http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=12344

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Redneck life
357 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Louksor skrev:
Är säkringarna hela så får du byta fläkten, eller hela värmepaketet.
Väldigt vanligt fel på 240...
Lite trångt och tråkigt, men tar inte så lång tid att byta. Sist tog det 1½ timme med lite pausar och då skruvade jag ändå sakta... För en del tar det många timmar att byta, snabbades jag läst nån byta var runt 30min har jag för mig.

Finns en guide på Svenska 200 klubbens forum, som du kan kolla, om du inte vet hur allt sitter.

Vanlig guide: http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=30099
Snål guide: http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=12344

man tackar så mycket:)

- Läppglans?

Sök