Trimma mer utan att höja laddet ? saab 9000 2,3

fredrikwendt Stressad BMW
31 januari 2010 · 120 Inlägg

någon som kan svara på om en 15T turbo passar bolt on ?

AxlSam
31 januari 2010 · 1 497 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
gud va folk biter sig fast vid att laddtryck och knäcka vevstakar hör ihop.
Det är cylindertrycket som knäcker dom inte bara laddtrycket.
När du trimmar så ökar du cylindertrycket per automatik.
Så även när du nu inte ökar laddet så kommer påfrestningarna att öka.
Var noga och akta dig för genvägar.
Sen så lägg mkt omsorg på att få till en bra mapp.
En bra mapp som ger en jämnt kurva är snällare mot hårdvaran än en mapp som bara e ute efter max effekt.

Vad pratar du om?
Vevstakar?
Har väl inte nämnts i tråden?

fredrikwendt skrev:
någon som kan svara på om en 15T turbo passar bolt on ?

Sitter på 9000 AERO 93-98 vad jag vet.
TD04H-15g/t?

Du behöver massera oljereturen och skaffa andra vatten/oljerör.

fredrikwendt Stressad BMW
31 januari 2010 · 120 Inlägg

men en t28 turbo passar ju rakt på eller ? den ska ju palla ca 300 hk enligt maptun ? är det värt att byta ut t25an mot t28an ?
mvh

AxlSam
1 februari 2010 · 1 497 Inlägg

fredrikwendt skrev:
men en t28 turbo passar ju rakt på eller ? den ska ju palla ca 300 hk enligt maptun ? är det värt att byta ut t25an mot t28an ?
mvh

Skaffa en 15T istället då de både är billigare och lättare att få tag på.

jonTe
1 februari 2010 · 5 710 Inlägg

AxlSam skrev:
Sitter på 9000 AERO 93-98 vad jag vet.
TD04H-15g/t?

TD04HL-15T med 6#:s avgashus om man skall vara petig.
-93 hette den G istället för T.

MVH Jonas
..............
AxlSam
1 februari 2010 · 1 497 Inlägg

jonTe skrev:

AxlSam skrev:
Sitter på 9000 AERO 93-98 vad jag vet.
TD04H-15g/t?

TD04HL-15T med 6#:s avgashus om man skall vara petig.
-93 hette den G istället för T.

Då jag skrev 9000 AERO så inkluderade väl detta 6#:s avgashus.
Mig veterligen så satt det bara sexans på dessa? wink

fredrikwendt Stressad BMW
1 februari 2010 · 120 Inlägg

ekonomin är inte på topp nu tyvärr sad undrar hur en TD43 turbo från turbobanditen är ? och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

AxlSam
2 februari 2010 · 1 497 Inlägg

fredrikwendt skrev:
ekonomin är inte på topp nu tyvärr sad undrar hur en TD43 turbo från turbobanditen är ? och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Då lär du få betala mer för ett program.
Skulle du köpa en mer vanlig turbo så finns det säker program
"på hyllan" hos firmorna..

fredrikwendt Stressad BMW
2 februari 2010 · 120 Inlägg

AxlSam skrev:

fredrikwendt skrev:
ekonomin är inte på topp nu tyvärr sad undrar hur en TD43 turbo från turbobanditen är ? och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Då lär du få betala mer för ett program.
Skulle du köpa en mer vanlig turbo så finns det säker program
"på hyllan" hos firmorna..

bilen kommer bli mappad igen så fort sakerna kommer på smile men kan den turbon vara något ? eller är det bara skit ?

AxlSam
2 februari 2010 · 1 497 Inlägg

fredrikwendt skrev:

AxlSam skrev:

fredrikwendt skrev:
ekonomin är inte på topp nu tyvärr sad undrar hur en TD43 turbo från turbobanditen är ? och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Då lär du få betala mer för ett program.
Skulle du köpa en mer vanlig turbo så finns det säker program
"på hyllan" hos firmorna..

bilen kommer bli mappad igen så fort sakerna kommer på smile men kan den turbon vara något ? eller är det bara skit ?

För det priset borde det vara ett kina agg.

Jag står fast vid det jag sagt.
Skaffa ett 15T.

Du hittar ju ett bättre begagnat för under 3000kr.

jonTe
2 februari 2010 · 5 710 Inlägg

AxlSam skrev:

jonTe skrev:

AxlSam skrev:
Sitter på 9000 AERO 93-98 vad jag vet.
TD04H-15g/t?

TD04HL-15T med 6#:s avgashus om man skall vara petig.
-93 hette den G istället för T.

Då jag skrev 9000 AERO så inkluderade väl detta 6#:s avgashus.
Mig veterligen så satt det bara sexans på dessa? wink

Javisst men du missde ett L i namnet oxo wink

mvh jonas

MVH Jonas
..............
jonTe
2 februari 2010 · 5 710 Inlägg

fredrikwendt skrev:
och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Ja om vi pratar nyare 9000. Kommer inte ihåg när de bytte men någongång ~90.

mvh jonas

MVH Jonas
..............
fredrikwendt Stressad BMW
2 februari 2010 · 120 Inlägg

jonTe skrev:

fredrikwendt skrev:
och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Ja om vi pratar nyare 9000. Kommer inte ihåg när de bytte men någongång ~90.

mvh jonas

okej men då borde det passa smile

AxlSam
2 februari 2010 · 1 497 Inlägg

fredrikwendt skrev:

jonTe skrev:

fredrikwendt skrev:
och t25 fläns är det på saab 9000 eller ?
mvh

Ja om vi pratar nyare 9000. Kommer inte ihåg när de bytte men någongång ~90.

mvh jonas

okej men då borde det passa smile

Meddela gärna resultat!
För den motsvarar väl ungefär turbon du har på nu wink

fredrikwendt Stressad BMW
2 februari 2010 · 120 Inlägg

AxlSam skrev:

fredrikwendt skrev:

jonTe skrev:

Ja om vi pratar nyare 9000. Kommer inte ihåg när de bytte men någongång ~90.

mvh jonas

okej men då borde det passa smile

Meddela gärna resultat!
För den motsvarar väl ungefär turbon du har på nu wink

jag ska filma med nya turbon efter mappning och ska börja experimentera lite med denna motorn nu smile

jooeell driftsättare
2 februari 2010 · 169 Inlägg

det går ju o minska cylindertrycket genom o porta och köra med vassare kammar smile kan vara värt o tänka på ;P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang