Erikkk skrev:
Tackar, men det är bl.a. denna tråden jag redan läst

"Hur får jag ett "tuffare" dumpljud med min orginalventil?
Genom att montera ett filter på bypassen och/eller montera ett öppet filter istället för luftrenarburken så får man ett litet pysljud. Hur stort detta pysljudet kommer att bli och dess karaktär, avgörs av många faktorer, men till huvudsak av storleken på laddtrycket.
Man kan alltså på Trionic 5-bilar plugga återcirkulationen och använda originalbypassen som en dump, men då bör man sätta dit ett litet filter på bypassen för den "läcker" lite på bl.a. tomgång, och suger därför in luft därigenom. Nämnas bör dock att detta filter som finns att köpa,anses av många som alldeles för litet,och inte har tillräckligt flöde så all den luft som ska avlastas ur systemet inte kan göra detta utan att bromsas av filtret."
Det är vad jag hittar om det. Var är det filtret ska sitta? Är det för det hålet där återcirkulationsslangen normalt sitter? Isåfall så skulle man väl kunna ha kvar en bit slang istället, så slipper man något strypande filter?
Som jag fattar det så vill de att man tar bort slangen där den är ansluten i AV, och pluggar slangen. Men kan man inte ta bort den i andra änden ist, där den går tillbaka in i motorn?
Sen att org.-AV läcker på tomgång, gör den det normalt med, eller bara när man konverterat den till öppen?