Blocket annons, ännu en bedragare?

r35pect BMW ///M3
8 februari 2010 · 404 Inlägg

Tjenare, hittade en Bmw 323 e46 - 99 som gått 14.000 mil för bara 33.000kr yikes
Självklart skickade jag iväg ett mail direkt (fanns inget telenr) till säljaren som hade ett helt svenskt namn.

Fick nyss svar på engelska att han hade flyttat till spanien och hade bilen där och han skrev lite hur omskött bilen var och hur fin den var  bla bla och för bara 33.000 var den min. Han skrev även att jag skulle höra av mig igen så skulle han fixa med betalningen och transporten hit till sverige.

Tänkte länka till annonsen men den är borta och ändå har han nyss svarat att den inte är såld än

Bluff eller inte? jag litar inte på honom iaf

edit: abonnater@msn.com är hans msn så ni vet om ni skulle råka ut för samma sak någon gång

Senast redigerat av laaaarsson (8 februari 2010)

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
gamlingen
8 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Säger bara,, betalning sker när man får bilen.. allt annat gör bara dårar.

Bmw_Bertil Ljud freak !
8 februari 2010 · 928 Inlägg

Man köper aldrig något utan å ha sätt det

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Superman
8 februari 2010 · 321 Inlägg

Du säger ju svaret på din fråga....klart att det är en bluff om annonsen är borttagen men bilen finns kvar! Betala INTE i förskott för en bil som finns i ett annat land!

Cadillac Fleetwood "Bad Kaad" (1959)
Buick Invicta "Victa60" (1960)
kolvas
8 februari 2010 · 4 001 Inlägg

Låter det för bra för att vara sant så är det troligen så också.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
MarcusL #2573
8 februari 2010 · 1 489 Inlägg

Skulle vilja påstå om nån är så dum och för över 33k till ett annat land för en bil som är "jättefin" får enbart skylla sig själv..

• Även den starka måste ta i när han skiter
NissanMotorsport
8 februari 2010 ·

Bara han tar hem bilen till Sverige utan att du betalar förens du provkört kollat papprerna m.m så ser ja inga problem smile han kanske tolka ditt meddelande som om att du ville köpa och sen tog han bort annonsen.. fråga lite mer hur hans planer är för att frakta hit den m.m

r35pect BMW ///M3
8 februari 2010 · 404 Inlägg

ja men det roliga är ju att annonsen stog på svenska, han hade svenskt namn, och han förstog precis vad jag skrev i mitt mail, varför svara på engelska då?

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
HenkeTIC
9 februari 2010 · 888 Inlägg

Dom använder färdiga mallar alltså bara klistrar in en passande text.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang