Hej skulle vilja veta om nån har någon aning om de finns motorvärmare på alla v70n-01 original? Eller om man måste sätta in helt nytt.
Sen en fråga till, om någon vet vad de e för service som ska göras på en v70n-01 som gått 22000 mil? Och vad de brukar kosta ungefär att lämna in den på volvo?
Däremot så tror jag att dom flesta svensksålda bör ha det(motorvärmare alltså. Annars är det inte svårt att sätta dit själv då den monteras direkt mot motorblocket.
Jag tror inte att det är orginal. Det brukar ju vara ett extratillbehör, det är ju t.o.m vinterdäck. Ringde för någon vecka och frågade Saab hur mycket de ville ha för att montera en motorvärmare till en Saab 9-3 - 01. Det skulle kosta ca 3800 kr med arbete. Delarna kostar ca 2000-2500 kr. Kan tänka mig att det ett liknande pris till en volvo.
Däremot så tror jag att dom flesta svensksålda bör ha det(motorvärmare alltså. Annars är det inte svårt att sätta dit själv då den monteras direkt mot motorblocket.
han frågade om det sitter motorvärmare orginal på V70 och det va det jag svarade på, nämligen att dom enda som har det ifrån börja är dieslarna sen om han menade elvärmare eller bränslevärmare spelar ingen roll då svaret blir det samma.
elmotorvärmare är ett tillbehör som kunde väljas till när den beställdes ny och för att få en eftermonterad borde kosta nånstans runt den summan Aero T16 skrev.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.