6257
Sök

Olja till min 850, är det stor skillnad mellan olika oljor?

stahre
8 februari 2010
Trådstartare
Hej ska börja säga det att jag sökt, hittade massor av trådar men ingen precis för mig! 
jag ska byta olja på min 850 och har använt mig av Castrol Magnatec 5-40 helsyntet dom gångerna jag bytt innan, men känner för att börja byta lite mer ofta och undrar om det finns andra oljor som är prisvärda då, så man kommer lite billigare undan, castrol kostar mig 966kr/6 Liter per gång, så ganska precis 1000kr med filter... Kollar man på biltema så klan jag få 10Liter för halva priset typ...

tips på bra olja med bra pris, bättre än castrol.
gör det något om man byter "märke! på oljan efter ha använt samma i många mil?

Mvh Stahre
Senast redigerat av stahre (8 februari 2010)

1 327 Inlägg
8 februari 2010
Finns många olika åsikter om vad man ska ha för olja och inga tester som visar om det är någon skillnad mellan billig eller dyr olja.

Jag tror inte att det ska göra någon skillnad om du byter märke på oljan. Har däremot hört att det kan bli problem om man byter från helsyntet till halvsyntet eller mineralolja.

711 Inlägg
8 februari 2010
Biltemas 5W-40 funkar utmärkt och är bra i pris.

stahre
8 februari 2010
Trådstartare
jimbon skrev:
Biltemas 5W-40 funkar utmärkt och är bra i pris.

Okej du har ju en 950 så du borde ju veta, dock en T men still. äre denna du menar http://www.biltema.se/Archive%5CProduct … -430_l.jpg eller art :36-430 på www.biltema.se
Senast redigerat av stahre (8 februari 2010)

KHRacing
8 februari 2010
Trådstartare
Du kan utan tvekan köpa Biltemas olja.. jag kommer köra den på EVON i år.

stahre
9 februari 2010
Trådstartare
KHRacing skrev:

Bra då kör jag på den, du lär väl köra lite hårdare med din evo än vad jag gör med min gubbbil tongue
Men kan nån svara på om det är den oljan jag länkade till i förra inlägget jag ska ha?

1 327 Inlägg
9 februari 2010
stahre skrev:
KHRacing skrev:

Bra då kör jag på den, du lär väl köra lite hårdare med din evo än vad jag gör med min gubbbil tongue
Men kan nån svara på om det är den oljan jag länkade till i förra inlägget jag ska ha?

Det är den oljan. Verkar bara finnas en typ av helsyntet 5w40 på biltema.

Sök