6611
Sök

Läcker från ventilkåpan fastän packningen är bytt..vw polo 99 1.6

59 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
tjena..nu har det börja läcka från ventilkåpan..har bytt ventilkåpspackning har även haft på silikon packning..varför fortsätter det att läcka??kan det vara vevhusventilationen??

...has left the building...
4 474 Inlägg
9 februari 2010
Är ventilkåpan av gjuten alu eller formpressad plåt?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

59 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
dawwe skrev:
Är ventilkåpan av gjuten alu eller formpressad plåt?

kåpan är av alu.

3 235 Inlägg
9 februari 2010
Var läcker det ifrån, under kåpan, eller från ett skruvhål?
kan också vara en spricka.

59 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
engolf skrev:
Var läcker det ifrån, under kåpan, eller från ett skruvhål?
kan också vara en spricka.

de läcker under kåpan..kan lägga upp en bild men jag vet inte hur man gör

5 710 Inlägg
10 februari 2010
Nu vet inte jag hur kåpan ser ut på en polo men jag antar att den sitter med ett antal skruv.
Dessa måste dras med rätt moment och i rätt ordning. Koll på detta?

Mvh jonas

MVH Jonas
..............

Olika
907 Inlägg
10 februari 2010
Det finns olika pinnbultar till olika sorters packningar, har du pinnbultar till org VAG-packning är det förmodligen några mm ogängat och med en packning utan metallringar vid skruvhålen går inte muttern ner tillräckligt långt för att dra ner kåpan.

Mvh
Fredrik

888 Inlägg
10 februari 2010
Sitter kåpan med 3st skruvar mitt uppe på? Kolla vevhusventilationen så den inte är igensatt. rengjorde en sådan senast igår kväll och den va helt igensatt. Sitter på baksidan av motorn under insuget.

Ta även bort packningssilikonet, gör ingen nytta om du har en ny packning, kan även göra så det läcker istället.

Mvh Henke
Senast redigerat av HenkeTIC (10 februari 2010)

59 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Sitter kåpan med 3st skruvar mitt uppe på? Kolla vevhusventilationen så den inte är igensatt. rengjorde en sådan senast igår kväll och den va helt igensatt. Sitter på baksidan av motorn under insuget.

Ta även bort packningssilikonet, gör ingen nytta om du har en ny packning, kan även göra så det läcker istället.

Mvh Henke

Kåpan är rektangelformad med 3st skruvar mitt uppe på..jag misstänker också att det kan vara vevhusventilationen som är igensatt..jag bytte packningen för ungefär 3-4 månader sen och för ungefär 1 månad sen märkte jag att det läckte..det börja alltså inte läcka på en gång..tog det långt tid att rengöra vevhusventilationen,vet inte ens hur den ser ut sad

Sök