Jag kör en saab 9000 cse 2,0ltt -96 och tänkte ställa upp laddtrycker och eventuellt göra lite annat smått på den, men undrar om spridarna som sitter original i 9-3 aero passar direkt i min bil och om det behövs/ger något extra om jag ska trimma lite? Om någon har något bättre förslag eller tips för lätta trim är det välkommet också!
har fått erbjudande att köpa en st2 box, men har inte kollat upp om den passar till min. någon som vet om det är samma steg 2 boxar till alla 9000 eller olika till 2,0 och 2,3 och ltt och t? därför tänkte jag byta spridare, men vet inte om dom passar.
Kan inget om turbobilar i princip så hänger inte med helt om jag ska vara ärlig
En snabb fråga bara, om jag sätter i en steg 2 box vad behövs bytas eller kan jag köra på det som finns original utan att det tar skada även om det stryper effekten?
Vad kostar en MV och är den lätt att montera? Räcker det med ett 3" efter kat och bakåt?
det är första biten på avgassystemet du behöver 3" det bakom katten kan du låta vara om du känner för det.
Njaa....steg 2 är just ett grövre system efter kat och innehåller inte 3" framrör + kat.
>>Kruger1891, hör att du inte är super "haj" ¨på detta.....
1. Ställ inte upp laddtrycket själv, det kan gå illa och skada din motor riktigt riktigt illa.
2. Spridare behöver du inte om målet är >300+.
3. Vad är det för programvara i den ST2 boxen du fått erbjudande om? Alltså vilken trimfirma kommer den ifrån? När du vet det är det bara gå in på deras hemsida och kolla vilken hårdvara du behöver till det steget. Ett vanligt steg 2 brukar vara 2½" eller 3" avgassystem efter kat, och ett sportluftfilter.