Skojare i farten??? - Bilhandlaren i Helsingborg -

Antee Med Lem
15 februari 2010 · 57 Inlägg

Jaha ja, undra vad detta är för nåt då???



- Citat: Vi har kontor och samarbetspartners i hela Sverige

Jag skulle vilja veta exakt VAR och VILKA dessa kontor samt samarbetspartners ÄR!?


- Citat: Vi exporterar bilar till Afrika

Yeeeah Right!! Skulle snarare tänka mig dom hamnar i Östblocket smile


Den information ja får fram rörande nåt av dessa telefonnummer så har dom kopplingar till Romänien!! roll

Och till sist, vilken seriös SVENSK bilhandlare har INTE en hemsida och ens kommer på tanken att använda sig av en hotmailadress!!??...nääää, ja tycker detta osar värre än en eftermiddags-bajjamajja som gottat sig i solen hela dagen på Hultsfredsfestivalen smile dock!! ja KAN ju ha fel!! cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/18861/860692_7cg5gw.jpg
Bilskojare i farten???




Vill någon ha mailen lr nåt av dessa telenummer så PMa mig

BMW 330DA Touring "Silver Arrow" (2004)
BMW 320i "E30" Touring "Skrållan" (1989)
jocke_gronberg
15 februari 2010 · 4 586 Inlägg

en bilhandlare har sällan hotmailadress

aakesson
15 februari 2010 · 812 Inlägg

så länge du får kontant betalning och rätt betalt så ser jag inga problem med detta

KarlNilsson Örebroare i exil
15 februari 2010 · 970 Inlägg

Ptjadu, om du visste hur många bilar som skeppas från sverige till afrika... Och många ggr åker de runt och "råkar" hitta bilar de sedan försöker köpa. Sen om det är skojare eller inte, ptja vad vet jag.

Hej FRA!
Torlejf Bilvårdstönt.
15 februari 2010 · 1 109 Inlägg

Det kan mycket väl vara "seriöst".

Jag hade en gammal Honda som flickvännen backade in i en lyktstolpe med, dock gick den att köra och gick som en klocka. Denna hade ju inget värde i mina ögon längre, men mycket riktigt så var det ett företag som köpte den och skeppade den till Afrika.
Fråga mig inte hur det kan gå runt, men jag fick mina pengar iaf.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
AeroMalm BMW fantast
15 februari 2010 · 1 172 Inlägg

en arbetskamrat från ekeby (utanför hbg) blev också erbjuden samma summa för sin toyota carina. tror dom exporteras till nåt u land...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
15 februari 2010 · 1 152 Inlägg

Det funkar och de går runt... fick en sån lapp när jag hade en VW taro (toyota Hilux) och visst fan kom de samma dag och hämtade bilen för en bra pris (i mina ögon var den värd 15 fick 23 på plats) så de kan vara seriösa... Alla info om vem som äger vissa bilar köper de av transportstyrelsen.. de skickar de ut typ 2000 brev till de som just äger toyota corolla osv. så är du sugen på att sälja ring!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Rquired Allmänt envis
15 februari 2010 · 12 512 Inlägg

Inte helt omöjligt, som sagt så länge du "blir av med" ägandet av bilen på rätt sätt och får betalt så smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Antee Med Lem
15 februari 2010 · 57 Inlägg

_Kekke_ skrev:
...många ggr åker de runt och "råkar" hitta bilar de sedan försöker köpa. Sen om det är skojare eller inte, ptja vad vet jag.

Detta var ju min första tanke oxå när ja såg detta smile inte för att de vore just världens undergång om man vart av med en sån här pass "billig" bil (nu är det inte jag som är ägare av denna Toyota) men hör ju inte hit..de blir ju en skaplig affär för "köparen"

Jag fattar inte ens att Transportstyrelsen överhuvudtaget FÅR sälja ägaruppgifter för VÅRA bilar!! Snacka om fritt fram för buset som har för avsikt att stjäla ens bil..nu säger jag ju absolut INTE att personen/erna bakom just detta utskick skulle ha avsikt för såna aktiviteter...

BMW 320i "E30" Touring "Skrållan" (1989)
BMW 330DA Touring "Silver Arrow" (2004)
JonR
15 februari 2010 · 3 259 Inlägg

Speciellt gamla corollor kan man få mycket bra betalt för! Dom är väldigt populära i Afrika och det är ingen nyhet att folk som annonserar ut gamla corollor får ungefär det dubbla mot vad dom har begärt annonspris!

Vad menar du med bilskojare? Om han köper bilen för kontanter och sedan skriver över bilen på sig själv/nån giltig person, på vilket sätt skojas han?smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
maco
15 februari 2010 · 1 207 Inlägg

Det behöver inte vara en bluff. För ca: 10 år sedan så sålde mor och far vår gamla Toyota Hiace (stavning?) till något liknande. Tror vi fick 7-8kkr för rucklet. Och då menar jag verkligen RUCKLET, sidodörren satte de fast med spännband t.ex.
Just toyota är eftertraktade där, helst äldre förgasar bilar som de kan laga själv.

Men om du är sugen på att sälja så kolla upp företaget. Iom att de har f-skattesedel så bör det finnas info om dem. Får du cash och kräver kvitto så ser jag inga problem alls.

edit: formulerade mig jävligt skumt.

Senast redigerat av maco (15 februari 2010)

Antee Med Lem
15 februari 2010 · 57 Inlägg

- JonR

Ja skojare och skojare...fel val av ord kanske, som du säger så klart att de inte behöver vara en "skojare" i den bemärkelsen smile Kanske är bara jag men av bara denna info att luta mig tillbaka på så drar då jag öronen åt mig iaf smile ingen/obefintlig info om företagets historia, telefonnummer som dyker upp på Romänska sajter, endast en hotmailadress osv...låter mycket konstigt i mina öron

Klart de, att om nu personen ifråga som äger bilen av nån anledning skulle vilja sälja den, får bra betalt, pengarna i näven och ägarbytet går igenom som de e tänkt så varför inte *rycker på axlarna* smile

BMW 320i "E30" Touring "Skrållan" (1989)
BMW 330DA Touring "Silver Arrow" (2004)
HenkeTIC
16 februari 2010 · 888 Inlägg

Sålde en Corolla 1994 till dom senast igårkväll. Bilen har varit krockad och lite halvdåligt riktad men gick rakt genom besiktningen för en vecka sedan. Fick 15000 kontant utan gnäll och prut.

Mvh Henke

MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
16 februari 2010 · 559 Inlägg

Sånt där brev har man inte fått (går inte i säljtankar än heller så). Och säger som dom andra, får man kontant i näven och giltiga ägaruppgifter av köparen så spelar det ingen som helst roll för min del vart bilen hamnar. Mvh

Mvh Thomas
gamlingen
16 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Vem fan bryr sej om var bilen hamnar så länge man fått pengar och bilen är överskriven.

9Femma
16 februari 2010 · 342 Inlägg

Som flera redan påpekat: Det där kan vara seriöst.
Den som stått i kön till Tysklands-färjorna vet hur ofta och i vilken mängd det rullar på biltransporter fyllda med rullande skrotbilar, på väg nedåt Afrika eller annat valfritt U-land.

Sist räknade jag till 15 ekipage, och det var alltså på en och samma färja! Varje ekipage fylld med gamla familjebussar, vanliga uttjänta personbilar och pickuper.
Fordon som inte klarar svensk besiktning, men som fortfarande fungerar bra maskinellt helt enkelt. Inte värt ett rött öre för oss, men är rena lyxen för flertalet nere i valfritt U-land.

Föreställ er en biltransport som går med skrotbilar ut ur Sverige och som när den ankommer tillbaka till Sverige istället är lastad med importbilar som säljs här (samt sannolikt en hel del alkohol/tobak) = Vinst åt båda håll.

Finns ju ett antal personer med enskilda firmor som sysslar med detta.
Skulle inte förvåna mig om de bildat någon form av nätverk sinsemellan och att det är de som åsyftas med samarbetspartners i utskicken.

Jag skulle tro att dessa erbjudanden kommer bli allt mer populära, för det verkar vara en hyfsat lönsam buisness.

Senast redigerat av 9Femma (16 februari 2010)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
16 februari 2010 · 1 594 Inlägg

Sökte några motordelar från Merca -70/-80 2-300modellen på skrotarna här i Östersund. Det blev mer eller mindre bottennapp pga. alla motorer var urlyfta och skeppade till bland annat Afrika. Grannen har en Toyota lätt lastbil från tidigt åttiotal, var och varannan månad får han brev om att han kanske vill sälja för export till Afrika. Det har varit div. reportage om denna export i tidningar och det är mycket större än ni tror. Fundera en stund på varför det inte finns så jättmånga skrotar för lastbilar, lite märkligt med tanke på mängden som rullar i städer och på svenska vägar... Vart tror ni alla mindre Volvo och Scania tar vägen när milen och rosten tagit sitt? Jodå, fler än en har läst ASG, Schenker etc. på kapell och skåp i bland annat Afrika. Många bilintresserade som besökt Afrika eller något annan u-land brukar förvånat konstatera vilka ök som rullar och kunskapen som finns att hålla liv i dessa.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang