Behöver byta avgasrörsystem nu. Kan någon hjälpa mig?

MasterCar
17 februari 2010 · 390 Inlägg

Tjena!
Jag har en Volvo S40N 2.4I(170hk) som jag tänkt byta avgasrörsystem på. Min fråga är passar T5:ans avgasrörsystem 2.4:an????

Jag har redan fått ett svar på denna frågan från en annan plats på forumet, men eftersom något var fel så låstes inlägget.

Svaret jag fick var att (T5) Turbon har Downpipe och det har inte min 2.4. Men efter katten så passar T5:ans.
Nu har jag en fråga till: Vad finns det för lösningar? jag vill har ett system som T5:an.(ska låta bra) Men nu när det inte passar längre, vad finns att göra.?

Rensvinf
17 februari 2010 · 528 Inlägg

S40 T5 har dubbla utblås. Det har inte din bil.  Nu minns jag inte klart hur det ser ut baktill men det är väl utskuret i plasten för just två utblås; så du får göra ett sådant ingrepp va?
Första bilden jag sprang på ser ut så här.
http://www.simons.se/Bildarkiv/019-HAR_ … inless.jpg
Det är visserligens Simons system men det ska ju vara bolt-on så det ska nog vara utklippta hål för utblåsen på T5ans bakdel. 

Ring en tillverkare så som Simons och hör med dem om deras T5 2.5" skulle passa din bil. Du behöver ju inte köpa deras grejer för det.  Om deras passar så passar orginal T5 också ju..

Senast redigerat av Rensvinf (17 februari 2010)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
17 februari 2010 · 3 404 Inlägg

Låter onödigt dyrt att köpa ett nytt originalsystem när eftermarknadssystem troligtvis både är billigare och låter råare. Några tillverkare är JT, Ferrita och Simons

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
ola_volvo Biltokig
17 februari 2010 · 310 Inlägg

varför byta hela??? ta bort sista burken istället och sätt dit något grövre.

Harè bra
Tobias_M
17 februari 2010 · 77 Inlägg

Kolla på Jt-tuning eller skruvat.se. Skruvat.se har ett ferrita catback 2,5" som är speciellt gjort för 2.4 motorn, hade uppe en tråd om det innan och fick höra att ferrita 2,5 nog lät lite mesigt men å andra sidan behövs det ingen modifiering i bakskärmen. men annars passar alla(med 2 ljuddämpare efter katten) JT 3" som är till t5an till din bil. Detta ska tydligen låta lite tuffare smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang