5260
Sök

Mercedes-Benz. Vad är soft-tronic?

716 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Såg en E240 med automatlåda som såg ut som manuell låda, och hette Soft-Tronic. Någon som har erfarenhet eller vet något om det?

Mvh, Krist.

4 682 Inlägg
17 februari 2010
Är mercedes motsvarighet till tiptronic.

716 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Kan inte stämma, mercedes har ju redan step-tronic... Och de här ser ut som en riktig manuell låda och tillverkades bara 02-03. Hittar ingen info på google eller liknande...

668 Inlägg
17 februari 2010
Halv automat!? tongue växla utan att behöva koppla

1 697 Inlägg
17 februari 2010
Kanske e en sån där dubbelkopplings låda?

4 682 Inlägg
19 februari 2010
Krist skrev:
Kan inte stämma, mercedes har ju redan step-tronic... Och de här ser ut som en riktig manuell låda och tillverkades bara 02-03. Hittar ingen info på google eller liknande...

Ah,det var så step-tronic dom hette.
Hm 0 träffar på google, låter onekligen som en icke existerande låda.Nått försäljningsknep kanske?

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
19 februari 2010
sekventiell(stav fel?) låda heter det i folk mun och är rent sagt SKIT!!!

Tjejen och jag köte en c200 kompressor med den lådan och den var verkligen det sämsta jag varit med om. du kan välja att köra automat men då känner du av växlingarna som på en manuell bil. 6vxl!

sedan så har jag kört en A-klass med manuell utan kopling om det är den du menar? den är ok till en viss gräns då du växlar manuellt men har ingen koplings pedal utan släpper gasen och trycker in växlarna.
(saab hade nån liknande för typ 10 år sen.) sesotronic (stavfel?) hette deras variant.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

716 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Hum okay! Verkar lite skumt... De va från en försäljare, han sa att den hette så men fanns dock inte med på bilens papper...

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
19 februari 2010
Krist skrev:
Hum okay! Verkar lite skumt... De va från en försäljare, han sa att den hette så men fanns dock inte med på bilens papper...

på min o tjejens bil stod det automat på pappret. men skicka en länk till bilen om det finns bilder så kan jag säga vad det är eller om du kan slänga in en bild på det.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
19 februari 2010
Det är en manuell låda som växlas automatiskt. Lika låda sitter i sprinter 00-05 och kallas då sprintshift. Vet dock inte vad den heter på personbilar.

Sök