4324
Sök

Blås ljud i basporten ?

2 Inlägg
8 augusti 2005
Trådstartare
#1
Tja
När jag börjar spela dom riktigt låga frekvenserna så blir det ett blås ljud i basreflex röret. Vad kan det bero på ?

Kan det ha något med det att göra att jag har fel måt på röret ??

Måtet på röret är 16 cm långt och 3" och de sitter i en låda på 20 L och ett 10" element.

Ritningen sa att röret skulle vara 29cm och 3" men det skulle aldrig passa på längden.

2lateuloose
543 Inlägg
8 augusti 2005
#2
använder du aeroportar i lådan!.. dom brukar funka med att få bort blåsljud! man ska ha dom både inne & ute & ser ut som trattar finns att köpa på välsorterade bilstereohandlare.. tror MDS har kopior men vet inte om dom är bra!

Jag har för mej att du räknar aeroportens längd/2 när du räknar total längden på röret!.. men jag kan ha fel!..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

2 Inlägg
8 augusti 2005
Trådstartare
#3
Japp har sådanna men det går inte än då.sad

2lateuloose
543 Inlägg
8 augusti 2005
#4
alltså det är skit svårt att säga om röret är fel om man inte har all info om högtalaren & stl. på lådan & vad är det för låda m.m.

Lättast är att gå dit till dom som räknade ut lådan & kolla så att dom gjorde det rätt!..

Jag har byggt lådor som i ett data program inte skulle alls funka men som blivit riktigt bra! så mina erfarenheter är att prova sej fram!..

testa korta rören, prova göra lådan mindre.. du kanske ska gå upp till 4" rör

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young


Sök