Biltemas -Rain off: Vatten och smutsavstötande (för rutorna) Funkar de bra?

Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
22 januari 2010 · 1 312 Inlägg

Ja på biltema nyligen och då såg jag något man skulle he på framrutan och sedan skulle smutts och vatten inte få lika bra grepp. Kostade typ kansk en hundring. Tänkte bara höra om de är något som funkar.

MVH Sebban


www.biltema.se art-nr: 36-983 Rain off

Senast redigerat av sebbanboy14 (22 januari 2010)

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
lindell90
22 januari 2010 · 876 Inlägg

det funkar hyggligt i två veckor sen börjar effekten avta ganska fort. Och då är det inte tvättat under den tiden.

groze
22 januari 2010 · 564 Inlägg

På vindrutan nöts det bort väldigt fort, där är det bättre att nanobehandla rutan, då håller det ca 1 år. Däremot tycker jag det är skönt att ha Rainoff på sido och bakrutorna eftersom vattnet blåser av där.

Jag testade också att ha rainoff på duschkabinen hemma. Jätteskönt! Man slipper kalkfläckarna eftersom duschvattnet inte stannar kvar på glaset. big_smile

Gemini__
27 januari 2010 · 196 Inlägg

Visst är det denna produkt nedan du syftar på? Den fungerar iaf kanonbra, många som är nöjda med den:
http://www.bimmerforum.se/index.php?topic=903.0

Mvh:
Thomas

Senast redigerat av Gemini__ (27 januari 2010)

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster
azXig Finlirare
27 januari 2010 · 478 Inlägg

Köpte den och testat den en gång med framgång. Funkade fint för mig i ca 3 veckor. Körde fram och bakrutan. Bakrutan höll i sig kanske 2 veckor till. Har för mig att  det kostade 50:- på biltema. Kanske lite jobbigt att applicera.

toastmaster
24 februari 2010 · 12 Inlägg

groze skrev:
Jag testade också att ha rainoff på duschkabinen hemma. Jätteskönt! Man slipper kalkfläckarna eftersom duschvattnet inte stannar kvar på glaset. big_smile

Smart, skall testa detta smile

BMW X3 2.0d (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang