6360
Sök

Någon med erfarenhet av AM-bilar/BA-bilar i Jönköping?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Som topic lyder, nån med erfarenhet av detta företag med? Tror även ägaren har haft BT bilar i Helsingborg. Såg nu på Blocket att han hade startat ett nytt bolag, Bengts classic cars. Någon som sålt eller köpt en köpt bil där? Ser man till prissättningen där verkar de gå efter 1992 års pristabell... hmm

Ringde BA bilar en gång för att kolla lite med dem ang en 965 jag var på G att köpa av en privatperson. Den var enl serviceboken servad hos BA. Pratade med hen firmaägaren, frågade lite om kamremsbyte osv var gjort på den bilen? Han ledde snart in samtalet på försäljning, han ville kränga gamla 245:or och annat till mig för mellan 19.000-25.000 kr. Vi bestämde en tid vi skulle ses på hans firma, han hade nån V70 jag ev kunde tänka mig. Kom dit vid utsatt tid och ringde upp honom, han svarar och säger att han är i Helsningborg och hämtar en bil men försöker visa sina bilar över telefon. Han ville jag skulle komma tillbaka efter tre-fyra timmar igen då han skulle vara tillbaka i stan. Gissa om jag åkte tillbaka...

Som sagt, nån med erfarenhet av AM/BA/BT-bilar?
Senast redigerat av Dave_C70 (24 februari 2010)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Egenföretagare
999 Inlägg
24 februari 2010
Mitt intryck är att han är hal som en ål. Skulle inte lita på vad han säger.
Läs http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=32307

Jag sålde denna bilen till honom för 3000kr (tre-tusen-kronor) http://www.bilen.se/bilar/begagnade/bmw … AM21eAA__! Den tiodubblades visst i värde över en natt tongue
Men jag tvivlar starkt på att han får sålt den för det, för så fin är den inte.

Hjälpte honom att köra ner den till hans firma och han fick mig att köra runt halva stan: bilprovningen, glasmästaren och färgbutiken...
En snackare är han!
Senast redigerat av weeeman (24 februari 2010)

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Seriöst? Tror han på mer än en tiodubbling? roll Har aldrig blivit av att jag varit på BA/AM sen jag var där första gången. Var bara nyfiken på om fler hade lite konstiga erfarenheter av dem...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Egenföretagare
999 Inlägg
24 februari 2010
Gå runt i deras bilhall så får du se att man gillar att spraya hej-vilt med bättringsfärg...
Det står även en hylla fylld med massa sprayburkar i hallen big_smile

Sök